آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از واکسینه کردن ۹۳ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه خبر داد.

آنروا اعلام کرد که در دور دوم واکسیناسیون فلج اطفال غزه که از دیروز آغاز شده، موفق شده است حدود ۹۳ هزار کودک زیر ۱۰ سال فلسطینی را در مناطق مرکزی نوار غزه واکسینه کند. 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این سازمان اعلام کرد: «علیرغم تشدید جنگ و چالش‌های جاری، دور دوم کارزار ایمن‌سازی کودکان در برابر فلج اطفال روز گذشته در مناطق مرکزی غزه آغاز شد اما بهترین واکسن برای همه کودکان صلح و آتش‌بس است». 

دور دوم واکسیناسیون در غزه، مشابه دور اول شامل ۳ مرحله خواهد بود و به ترتیب در مرکز، جنوب و شمال غزه اجرایی خواهد شد. مرحله اول از دیروز در «دیرالبلح» در مرکز غزه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. هدف این کارزار واکسینه کردن ۵۹۱ هزار و ۷۰۰ کودک زیر ۱۰ سال در غزه است و تیم‌های ثابت و سیار سازمان ملل بدین منظور در غزه مستقر شده‌اند.

دور اول واکسیناسیون فلج اطفال در غزه از اول سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز شد و طی دو هفته بیش از ۹۰ درصد کودکان این منطقه واکسینه شدند. 

پیش از این، بیماری فلج اطفال به مدت ۲۵ سال در نوار غزه ریشه‌کن شده بود، اما با آغاز جنگ و هدف گرفتن تاسیسات آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط ارتش اشغالگر، ویروس فلج اطفال ابتدا در فاضلاب غزه یافت شد و پس از مدتی رسانه‌ها گزارش دادند که یک کودک ۱۰ ماهه به این بیماری مبتلا شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار