رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار نفر در صنعت چاپ استان فعال هستند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی عصر امروز در مراسم دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ استان که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد گفت: جشنواره صنعت چاپ استان با هدف تجلیل از فعالان این حوزه برگزار شده است.

هادی شادلو ادامه داد: این جشنواره هر ساله ۱۱ شهریورماه به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود که چندسالی به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و صفر با یک ماه تاخیر و امسال برای اولین بار به‌صورت استانی، برگزار می‌شود.

وی به اهمیت و نقش صنعت چاپ در توسعه پرداخت و گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع مادر است که در دنیا حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه بر عهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه پیدا کند، میراث مکتوب یک کشور باکیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی با هدف حمایت از چاپخانه‌های استان، باید ترتیبی اتخاذ شود تا با تکیه بر توانمندی‌های استان در امر چاپ، انتقال سفارش‌های چاپ و نشر به سایر استان‌ها متوقف شود.

شادلو با اشاره به همسایگی استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق، موقعیت جغرافیایی استان را برای توسعه صنعت چاپ بسیار عالی دانست.

وی سپس به مشکلات صنعت چاپ استان پرداخت و از مسولان خواست در زمینه حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنعت چاپ تاکید کرد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۵۵۰ چاپخانه در استان ضرورت ایجاد شهرک های صنفی تخصصی را خاطر نشان کرد. 

رضا ابراهیمی معاون سیاسی استاندار  و علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم نقش و اهمیت صنعت چاپ در توسعه و پیشرفت را یادآور شدند.

دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ در ارومیه با تجلیل از ۲۶ نفر از فعالان این حوزه در ارومیه  به پایان رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.