مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارسی که دانش آموزان آنها به دلیل فقر مالی ترک تحصیل کنند بدون شک برکنار می‌شوند.

 رضا رضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: دانش آموز نباید تحت هیچ شرایطی به دلیل نداشتن پول و فقر ترک تحصیل کند چراکه در مواردی هزینه‌های دانش آموز و حتی پول کتاب آنها هم تامین شده است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی امن افزود: استفاده از بخاری نفتی در هیچ جای استان حتی در مناطق عشایری مجاز نیست چراکه با مراجعه به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سیستم گرمایشی مورد نیاز تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به بدهی برخی مدارس به دستگاه‌های خدماتی بیان کرد: مدیر مدرسه باید توجیه شود تا وقتی تسویه حسابی صورت نگرفته است مسوولیت را تحویل نگیرد، اما باز هم کمک می‌کنیم که بدهی‌های گذشته رفع شود.

 

رضایی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان آب، برق و گاز مدرسه‌ای قطع شود اظهار کرد: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید ۱۰۰ درصد فضای آموزشی را تکمیل کرده و سپس تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی گفت: تانکر ذخیره آب برای مدارسی که در شهرستان جیرفت مشکل آب دارند تامین می‌شود.

وی گفت: باید خانواده‌ها را برای کاهش مسائل اجتماعی توانمند کنیم در نتیجه به همان میزان آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان هم کاهش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: در این استان ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه، بیش از ۸۰۰ هزار دانش آمو و ۴۵ هزار معلم وجود دارد و ۶۰ هزار دانش آموز نیز در جیرفت مشغول به تحصیل هستند

برچسب ها: فقر ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار