کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری است که از بعدازظهر به تدریج با وزش باد نسبتا شدید همراه می‌شود.

حسین سلطانی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده وزش باد شدید تا روز یکشنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: این شرایط می تواند در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان بارش های پراکنده و رگباری و وقوع رعد و برق را به دنبال داشته باشد.

سلطانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی حاکم، هشدار هواشناسی رنگ زرد برای استان صادر شده است که بر این اساس توصیه می شود هم استانی ها به دلیل وزش باد شدید از توقف و تردد در کنار ساختمانهای نیمه کاره و سست و تاسیسات مرتفع همچنین حضور در ارتفاعات و فضای باز به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که بر این اساس توصیه می شود گروه‌های حساس از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک مناسب استفاده کنند.

سلطانی با بیان اینکه تا روز شنبه هفته آینده تغییرات دمایی محسوسی در استان نخواهیم داشت، افزود: دمای استان از یکشنبه به طور محسوس کاهش می یابد و در مناطق سردسیر استان حداقل دما به صفر درجه می رسد که در این زمینه نیز هشدار هواشناسی رنگ زرد برای کشاورزان صادر شده است تا اقدامات حفاظتی را در مزارع و باغها انجام دهند.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.