مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برداشت خرما از سطح ۵٨٠٠ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵٠ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.

حسن زمانی امروز، ۲۷ مهر ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت خرما از اول مهرماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت، افزود: سهم جهرم در تولید خرمای جهان ٢.١ درصد است و طیف گسترده‌ای از انواع خرما شامل خاصویی، زاهدی، کبکاک و شاهانی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد خرمای تولید شده در فارس، متعلق به جهرم است، بیان کرد: جهرم یکی از قطب‌های مهم تولید خرما در استان فارس است و خرمای برداشت شده علاوه بر توزیع در بازار‌های محلی به سایر استان‌ها و برخی از کشور‌ها به ویژه امارات، عراق، هندوستان، افغانستان و روسیه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم تصریح کرد: عمده محصول خرمای شهرستان مربوط به بخش مرکزی است و زمینه اشتغالزایی ٢۵٠٠ نفر به طور مستقیم و ١٠ هزار نفر غیرمستقیم در نخلستان‌های جهرم فراهم شده است.

به گفته وی، ۲۵ درصد محصول خرمای تولیدشده در فارس، متعلق به جهرم است و کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآورده‌های خرما در جهرم ٢٠ کارگاه می‌باشد که محصولاتی از جمله رنگینک، کلمپه خرما، انواع حلوای خرما، کلوچه خرما و ... در این کارگاه‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

زمانی بیان کرد: تعداد ٢٠ واحد سردخانه زیر صفر نیز برای نگه‌داری محصولات کشاورزی در سطح شهرستان فعال و در حال بهره‌بردای است.

برچسب ها: خرما ، نخلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.