فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویر احمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ نفر در استان بر اثر تصادف جان باختند.

سرهنگ دانایار گفت: علت اصلی افزایش تلفات رانندگی سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.


وی به نقش پر رنگ گشایش چاده پاتاوه - دهدشت در بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: این محور به علت نقص فنی متعدد و نداشتن ایمنی لازم مورد تایید پلیس راه نیست و بدون اخذ مجوز از پلیس راه استان زیر بار ترافیک رفته است.


فرمانده پلیس راه استان جاده کمربندی در حال ساخت یاسوج را از دیگر نقاط پرخطر و حادثه خیز استان عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از توان و امکانات پلیس راه بویراحمد صرف کنترل تردد در این راه ۸ کیلومتری شده است با این حال در کاهش تصادفات در این محدوده موفق نبوده ایم.


استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم با اشاره به اثر گذاری ۱۲ درصدی جاده پاتاوه به دهدشت در افزایش تصادفات کل استان گفت: جاده‌ای که باید مامن جان باشد به علت نادیده گرفتن استاندارد‌های ایمنی به قاتل مردم تبدیل شده است.


رحمانی از دستگاه‌های متولی خواست در کمترین زمان نسبت به ایمن سازی این محور اقدام کنند.


وی همچنین برحذف نقاط حادثه خیز و تکمیل ۴ تقاطع غیر هم سطح در حال ساخت در جاده‌های استان تاکید کرد.


رئیس پلیس راهور استان هم با ابراز نگرانی از وضعیت ترافیک درون شهری استان گفت: هیچ کدام از مصوبات شورای ترافیک استان اجرائی نشده است.


سرهنگ پیوست گفت: حذف ۱۵ نقاط حادثه خیز و گره ترافیکی شهری و نصب دوربین پایش تصویری در یاسوج یکی از ده‌ها مصوبه شورای ترافیک در گذشته بوده که تاکنون قدمی در این زمینه‌ها برداشته شده است.


آشنا شهردار یاسوج، اما ضعف فرهنگ رانندگی وهمچنین ضعف نظارت پلیس را علل افزایش تصادفات درون شهری عنوان کرد و گفت: توان مالی شهرداری برای اجرای مصوبات شورای ترافیک جوابگو نیست این در حالی است که بخشی از درآمد حاصل از پرداخت عوارض و تخلفات رانندگی که باید به حساب شهرداری ریخته شود به معاونت سیاسی امنیتی استانداری پرداخت می‌شود.


هوشمند سازی معابر با نصب دوربین‌های پایش تصویر، احداث پاسگاه پلیس راه در جاده پاتاوه – دهدشت و تسریع در تکمیل جاده کمربندی یاسوج و همچنین اتصال شبکه راه‌های استان به بزرگراه شیراز- شهرضا از طریق تعریض جاده یاسوج - اقلید از مصوبات شورای راهبردی کاهش تصادفات در استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.