محمدی اصل گفت: نباید انتظار داشته باشیم آمریکایی‌ها صلح را دنبال کنند، آنها تنها به دنبال منافع و حفظ حضورشان در منطقه هستند.

حسین محمدی اصل کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره نقش آمریکا در ادامه جنگ در منطقه اظهار کرد: موضوعی که آمریکایی‌ها در ادامه حضور خودشان در منطقه به آن فکر می‌کنند تامین منافعشان در حوزه امنیت و انرژی برای آنها و متحدانشان است. آمریکایی‌ها در خصوص تحولاتشان در منطقه استاندار‌های ۲ گانه‌ای را داشتند و آن موضوعی که برای آنها تحولات فلسطین را مهم می‌کند موضوع استمرار بحران به نفع خودشان است.  

وی ادامه داد: ما نباید انتظار داشته باشیم آمریکایی‌ها صلح را دنبال کنند، آنها تنها به دنبال منافعشان و حفظ حضورشان و نقش آفرینی در تحولات و جلوگیری از گفتمان و روش و راهبرد مقاومت در منطقه هستند.

محمدی در ارتباط با اوضاع میدانی منطقه گفت:‌ آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها یک پازل را بازی می‌کنند. صهیونیست‌ها شعار رفع تهدید می‌دهند و آمریکای‌ها از صلح حرف می‌زنند. این دو، دو روی یک سکه هستند.

وی تاکید کرد: آن‌ها برای اهداف خود پوشش ایجاد می‌کنند و صهیونیست‌ها می‌دانند با استمرار بحران می‌توانند از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها منافع بیشتری را دریافت کنند و امنیت خود را در منطقه بیشتر کنند. آمریکایی‌ها نیز با وجود برگزاری انتخابات  به دنبال  منفعت خود در این زمینه هستند. در هر صورت سیاست خارجه آمریکایی‌ها بر اساس شعار صلح و استاندار‌های دوگانه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: صهیونیست‌ها حیثیت خود را در این موضع می‌بینند و می‌دانند جمهوری اسلامی ایران یک بار در وعده صادق ۱ توان ضربه زنی خود را به رخ کشید و در عملیات دوم قدرت اصابت را به رخ کشید و قطعا اگر صهیونیست‌ها کنشگری نکنند و خود را نشان ندهند، در عملیات وعده صادق ۳ ممکن است با عملیات تهاجمی تری رو به رو شوند که موجب محو کامل صهیونیست‌ها شود.  صهیونیست‌ها می‌خواهند امنیت در منطقه نباشد تا اهداف خود را تامین کنند.  

وی درباره توان مقاومت هم گفت: توان مقاومت در حوزه جنگ زمینی موضوعی مثال زدنی و قوی و تاریخی و هنوز استفاده نشده است. اگر جنگ وارد مرحله زمینی شود قدرت پیشروی تا تلاویو وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص جنگ پهپادی و بالستیکی مقاومت نشان داده می‌تواند در همه زمینه‌ها پاسخ صهیونیست‌ها را بدهد. قدرت مقاومت تثبیت شده است و آن چیزی که مهم است آن بوده که محور مقاومت ابتکار عمل را در اختیار دارد و از آن استفاده می کند. باید آن قدر ضربات محور مقاومت سنگین باشد که صهیونیست‌ها نتوانند درباره عملیات وعده صادق ۲ کنشگر باشند و از همه مهمتر توان دفاعی آنها متمرکز نشود. اما باید دید که نیرو‌های مقاومت در آینده چه برگه‌های دیگری را رو خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار