رئیس‌جمهور گفت: توسعه ارتباطات میان کشور‌های بریکس گامی موثر در مسیر برون رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است.

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه پیش از عزیمت به روسیه به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر گفت: سازمان بریکس متشکل از کشور‌هایی است که هدف آنان توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و داد و ستد آزادانه همه کشور‌های جهان است.

رئیس‌جمهور در ادامه بخش‌های کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری و تعامل میان کشور‌های عضو بریکس عنوان کرد و افزود: این سفر فرصتی است که با روسای جمهور روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشور‌ها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و راهکار‌های همکاری و تعاملات و تبادلات بیشتر را بررسی کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه هم افزایی و توسعه ارتباطات میان کشور‌های بریکس گامی موثر در مسیر برون رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این موضوع اهمیت این سفر را دو چندان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار