استاندار آذربایجان غربی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارومیه- سرو فرصت بی‌بدیلی برای شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد کرد .

استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سرو - ارومیه با بیان اینکه وجود امنیت موجب ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری می‌شود، گفت: ظرفیت‌های این استان در سایه امنیت شکوفا می‌شود که یکی از مهمترین آنها، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه- سرو است.

محمدصادق معتمدیان  افزود: وجود مناطق ویژه اقتصادی و آزاد و تسریع در رونق این مناطق برای توسعه استان ضروری است و در سه سال اخیر در این زمینه گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در نقاط مختلف استان برای سرمایه گذاران اظهار کرد: مناطق مرزی از ظرفیت‌های بکری برای سرمایه گذاری و اشتغال برخوردار هستند که شناسایی و به فعلیت رساندن آنها ضروری است.

وی با اشاره به مرز مشترک آذربایجان‌غربی با سه کشور همسایه ادامه داد: این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان، به عنوان دروازه اروپا برای ایران اسلامی می‌تواند محسوب شود و نیاز به مناطق ویژه و آزاد اقتصادی برای توسعه دارد.

استاندار آذربایجان غربی بر تسریع در تحقق تعهدات در اجرای زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرو در سریعترین زمان و حل مشکل معارضان محلی نیز تاکید کرد.

معتمدیان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و بومی در قالب منطقه ویژه اقتصادی سرو، تحقق می‌یابد، ادامه داد: این منطقه فرصت بی‌بدیلی برای شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد کرد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.