شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: هیچ مجوزی برای انبارداری در محدوده بازار تاریخی تهران که کاربرد گردشگری و تاریخی دارد داده نشده است.

مسئله ایمنی بازار بزرگ تهران در بافت تاریخی پایتخت سال‌های زیادی مورد بحث است که دوره‌های مختلف مدیریت شهری تصمیمات متعددی گرفتند، اما ناایمنی بازار برطرف نشده است.

به گفته مسئولین شهری وضعیت بازار تهران در شرایطی قرار دارد که کوچک‌ترین حریق می‌تواند حادثه آفرین باشد و نیازمند عزم ملی برای حل مشکل ایمنی بازار بزرگ و تاریخی تهران است.

براساس آخرین تصمیمات که در جلسه چاره‌اندیشی برای ایمنی بازار در استانداری تهران گرفته شد مصوب شد انبار‌ها از محدود بازار خارج و در اطراف تهران مستقر شوند، اما با گذشت چندین ماه از این مصوبه همچنان شاهد وجود انبار‌های متعدد در محدوده بازار هستیم.

آخرین وضعیت خروج انبار‌ها از بازار یزرگ تهران را از شهردار منطقه ۱۲ تهران پرسیدیم.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ مجوزی برای انبارداری در محدوده بازار تاریخی تهران که کاربرد گردشگری و تاریخی دارد داده نشده است و انبار بسیاری از صنایع که اشتعال زا بودند به خارج از تهران منتقل شدند.

وی گفت: برخی مشاغل به صورت غیر مجاز انبار تجاری استفاده می‌کنند و در این خصوص ارای ماده صد اخذ و دستور مرجع قضایی گرفته شده که حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان تاکید کرد: انبار‌ها باید از بازار تهران منتقل شوند و در محدوده بازار نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار