رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اورهال واگن‌های مترو از جمله درخواست‌های اصلی شورای شهر است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران از مجموعه تعمیرگاه فتح آباد و واگن سازی مترو تهران بازدیدی داشتند در این بازدید که حدود ۳ ساعت به طول انجامید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل از بخش‌های مختلف واگن سازی بازدید کردند و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت قرار گرفتند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید با بیان اینکه سرپا نگه داشتن مجموعه عظیمی مانند واگن سازی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که روحیه انقلابی در مجموعه واگن سازی و تعمیرگاه فتح آباد وجود دارد. 

وی ادامه داد: پویایی که اکنون در مجموعه وجود دارد جای تقدیر دارد و باید با تلاش بیشتر روند توسعه تعمیرات و اورهال را ادامه دهیم. 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه از زمان حضور مدیریت جدید در مجموعه بهره برداری مترو، دغدغه‌ها تا حدی کاهش یافته است، گفت: جای تقدیر دارد که چالش‌هایی که در گذشته وجود داشتند اکنون منجر به فضای کار و تلاش شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت قطار‌های DC اظهار کرد: قطار‌های DC سرمایه‌ای برای شهر تهران به حساب می‌آیند و باید از آنها به نحو احسن استفاده کرد درست است که فناوری آنها کمی قدیمی شده، اما باز هم قابلیت استفاده دارند و باید این قطار‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. 

وی افزود: تقاضای من این است با تدوین برنامه ویژه اورهال قطار‌های DC را سرعت دهیم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه تعداد واگن‌هایی که به سن اورهال رسیده‌اند زیاد است تصریح کرد: روند افزایشی تعمیرات اضطراری به معنای کاهش تعمیرات برنامه‌ای است، بالغ بر ۳۰۰ واگن از واگن‌های خطوط داخل شهر و عمده واگن‌های خط ۵ پیمایش و عمر لازم خود را گذرانده اند و نیازمند اورهال هستند لذا برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار باید درحوزه اورهال فعال‌تر شویم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اورهال واگن‌های مترو از جمله درخواست‌های اصلی شورای شهر است و برای تحقق این امر ما فعالانه از واحد‌های مرتبط حمایت خواهیم کرد تا عقب ماندگی‌ها جبران شوند. 

وی درخصوص حرکت قطار با درب باز گفت: بروز این اتفاق محتمل است، اما برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باید پروتکل‌ها رعایت شود و حتی اگر ضرورت داشت قطار از سرویس خارج و حتما تعمیر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار