مرد جوانی که در اقدامی هولناک همکار خود را به صورت اشتباهی در ساختمان مخابرات فرودگاه امام (ره) به قتل رسانده بود، در پرند دستگیر شد.

عقربه‌ها ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه را نشان می‌داد که صدای مهیب شلیک گلوله سکوت صبحگاهی ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام (ره) را در هم شکست و خیلی زود وقوع جنایتی هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

به دنبال اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امورجنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

ماشین‌های مأموران پلیس فرودگاه، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل رو‌به‌روی ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام (ره) که در فاصله طولانی از سالن انتظار و ترانزیت مسافران قرار دارد، حضور داشتند؛ کارمندان مجموعه نیز اطراف حلقه زردرنگ امنیتی جمع شده و با نگرانی به‌دنبال اخبار تازه‌ای از این جنایت بودند.

تیم جنایی به محض اینکه وارد اتاق "آی‌تی" ساختمان اداره مخابرات شدند جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که از ناحیه قفسه سینه با ضرب گلوله به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول توسط همکار خود به قتل رسیده است.

یکی از کارمندان شرکت پیمانکار تحت قرارداد با فرودگاه که از این جنایت مطلع بود، ماجرای حادثه را اینطور به تیم تحقیق توضیح داد: از چند وقت قبل قاتل مدام به رئیس خود که به صورت پیمانکاری در این اتاق مشغول کار است، درخواست داشت تا حقوقش را افزایش دهد، اما کارفرما قبول نمی‌کرد و همین موضوع باعث شد تا میان آنها اختلافی ایجاد شود. 

شاهد جنایت گفت: دقایقی قبل قاتل از محل کارش به این اتاق آمد و دوباره ماجرا را مطرح کرد، اما فایده‌ای نداشت که ناگهان مشاجره‌ای میان این ۲ نفر شکل گرفت. لحظه‌ای بعد قاتل کلت‌کمری کشید و قصد داشت تا به رئیس خود تیراندازی کند، اما ناگهان در آن شلوغی یک تیر شلیک شد و به قفسه سینه فرد دیگری که بی‌گناه در این اتاق پشت میزش مشغول کار بود، اصابت کرد؛ پس از این حادثه قاتل به سرعت از مهلکه گریخت و کارفرما که از این تیراندازی جان سالم به در برده بود به شوک فرو رفت.

تیم جنایی پس از دریافت این سرنخ مهم، خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را آغاز کردند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، متوجه شدند که متهم پس از ارتکاب جنایت راهی جاده ساوه شده و اکنون در پرند حضور دارد.

بدین ترتیب کارآگاهان پلیس بی‌درنگ وارد پرند شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در همان تحقیقات مقدماتی، صراحتاً به قتل همکار خود در ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام (ره) اعتراف و عنوان کرد که قصد ارتکاب جنایت را نداشته است.

گفت‌وگو با متهم

چند سال داری؟

-۴۱ ساله هستم و ۱۶ سالی می‌شود که در فرودگاه کار می‌کنم.

با مقتول اختلاف داشتی؟

-نه اصلا، هیچ مشکلی با او نداشتم. حتی به‌تازگی متوجه شدم که همسر او باردار است.

چه شد که همکارت را به قتل رساندی؟

-قصد ارتکاب جنایت را نداشتم. ناگهان گلوله از تفنگ شلیک شد. تیر ابتدا به مانیتور برخورد و سپس به قفسه سینه مقتول اصابت کرد.

مقتول در ساختمان چه کاری انجام می‌داد؟

-مهندس شبکه بود.

همیشه کلت‌کمری همراه داری؟

-نه امروز برای ترساندن کارفرا پیمانکار خود آورده بودم.

سلاح را از کجا خریده بودی؟

-یک پیج در فضای مجازی پیدا کردم که کلت کمری می‌فروخت. از آنجا سفارش دادم.

اعتیاد داری؟

-نه، حتی سیگار هم نمی‌کشم.

متأهلی؟

-بله، ۲ دختر خردسال هم دارم.

با کارفرما خود چه مشکلی داشتی؟

-حقوق دریافتی من ۱۸ میلیون تومان بود و مدام به او می‌گفتم حقوقم را افزایش دهد؛ اما قبول نمی‌کرد.

برای همین تصمیم گرفتی کارفرما خود را به قتل برسانی؟

-نه، فقط می‌خواستم او را به ترسانم.

پس از ارتکاب جنایت چه کار کردی؟

-ترسیده بودم. داشتم به سمت جاده ساوه می‌رفتم که در پرند توسط پلیس دستگیر شدم.

چگونه مرتکب قتل شدی؟

-صبح که سرکار آمدم، به دفتر کارفرما رفتم و موضوع را مطرح کردم، اما در آنجا به صورت لفظی با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان کلت‌کمری را برای ترساندن او کشیدم. لحظه بعد به صورت اتفاقی یک گلوله شلیک شد و به فرد دیگری که همکارم بود، برخورد کرد.

پشیمانی؟

-بله، نمی‌خواستم کسی را به قتل برسانم. شرمنده خانواده مقتول هستم.

با دستور قاضی اختیاری از شعبه اول دادسرای امورجنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار