مهم‌ترین حوادث ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوی محموله ۵۸ میلیارد ریالی سیگار قاچاق در انبار لو رفت 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف محموله سیگار‌های قاچاق به ارزش ۵۸ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا، در عملیاتی هوشمندانه از دپوی محموله‌ای از سیگار‌های قاچاق در یک انبار مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن انبار یک میلیون و ۹۶۷ هزار نخ سیگار که بدون اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق دپو شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۵۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

او با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی فراجا است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند، از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق و قطعات کامیون در سطح شهرستان و همچنین نارضایتی کامیون‌داران از این موضوع، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مراجع قضایی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو و سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

عاقبت متهم

کشف کالا‌های قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران انتظامی مرودشت در جهت مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، از انبار لوازم آرایشی قاچاق مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهگی قضایی در بازرسی از آن مکان موفق شدند انواع لوازم آرایشی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پراید رها شده، سرقتی بود

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف خودرو پراید مسروقه توسط ماموران پاسگاه قره‌بلاغ خبر داد.
سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: ماموران پاسگاه قره‌بلاغ هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید رها شده در حاشیه خیابان مشکوک شدند.
او ادامه داد: در بررسی از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان سیرجان استان کرمان دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به تحویل خودرو به مالباخته، تصریح کرد: شناسایی عامل یا عوامل سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید عبدالمحمد نازیدوک فرمانده انتظامی رستم اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل وسایل نقلیه در سطح حوزه استحفاظی، ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی به ۲ دستگاه موتورسیکلت که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. 

او تصریح کرد: با بررسی مشخصات موتورسیکلت‌ها و انجام استعلامات قانونی، مشخص شد که هر ۲ موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ نازیدوک با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد، گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی گرفته و موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

آبمیوه‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لامرد از کشف آبمیوه‌های خارجی قاچاق در بازرسی از وانت پراید خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و خودرو‌های شوتی، ماموران انتظامی لامرد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی از این خودرو ۱۱۵ کارتن آبمیوه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ لشکری اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کفش‌های قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف انواع کفش قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ذبیح‌اله رضایی فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: مامورین ایست و بازرسی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۴۰ جفت کفش خارجی کشف و راننده را برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال برآورد شده است، بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار