سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل با اشاره به ارتباط دانشگاه با توسعه کشور، گفت: خدمات دانشگاه برای توسعه اقتصادی و حتی توسعه اجتماعی و سیاسی سیستان و بلوچستان نقش زیر بنایی دارد.

 علی ولایتی پور در نشست کمیسیون دانشجویی حوزه سیستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دانشگاه و دانشجو را مبدأ و محور همه تحولات می‌دانستند و ما به عنوان متولیان امر در دانشگاه‌ها باید به این نکته توجه کنیم که اگر دانشجو برنامه‌ای ارائه نمی‌دهد، درخواستی ندارد یا هیجانش را در محیط دانشگاه ابراز نمی‌کند به فکر فرو رویم که چه فضای جدیدی جایگزین این شور و نشاط دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل  گفت: دانشگاه از نظر تأمین منابع انسانی کارآمد و افزایش کارایی و بهره‌ وری افراد و هم از جهت گسترش مرزهای دانش و فن و پیش بردن تکنولوژی در توسعه اقتصادی سیستان موثر هستند و خدمات دانشگاه برای توسعه اقتصادی و حتی توسعه اجتماعی و سیاسی سیستان و بلوچستان نقش زیر بنایی دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این مسأله مربوط به حوزه فضای مجازی است و همه دانشگاه‌ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

دانشگاه زنده و فعال موجب پویایی، رشد، نشاط و سرزندگی جامعه می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل تاکید کرد: باید تشکل‌های دانشجویی که پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی هستند را به منظور تحرک و فعالیت بیشتر دائم کنار هم قرار دهیم تا آنها با نقش آفرینی در جنبشی که ایفا می‌کنند، دانشگاه‌ها را پویا و فعال نگه دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه زنده و فعال موجب پویایی، رشد، نشاط و سرزندگی جامعه می‌شود و تشکل‌های دانشجویی رسالتی دوچندان در این زمینه دارند.

ولایتی پور با بیان اینکه دانشگاه باید محیطی امن و آرام برای دانشجویان باشد، تاکید کرد: باید روحیه نشاط، شادابی و آرامش برای دانشجویان فراهم شود، بنابراین لازم است روسای دانشگاه‌ها، تمهیدات لازم را در زمینه رفاه دانشجویان فراهم کنند.

دانشگاه مرکز تحقیق و پژوهش و مهد نوسازی اجتماع

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مرکز تحقیق و پژوهش علمی و فرهنگی و مهد نوسازی اجتماع است، گفت: دانشگاه محلی است که در آن افکار و اندیشه‌های جدید، دانش توأم با معرفت، تکنولوژی‌های تحول یافته و خلاقیت پویا نشر و نمو می‌یابد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل از مسوولان دانشگاه‌های این شهرستان خواست تا نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکلات دانشگاه‌ها بویژه در زمینه تامین وسیله ایاب و ذهاب دانشجویان، ساماندهی سلف سرویس‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین آماده سازی فضای دانشگاه‌ها جهت ورود دانشجویان و استقبال از دانشجویان ورودی جدید و برپایی جشن برای آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار