رئیس پلیس آگاهی مازندران از کشف ۳۴ میلیارد ریال اموال مسروقه و دستگیری ۲۵۲ سارق و مالخر توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، خبر داد.

سرهنگ کاراگاه علی قیصری رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: در اجرای طرح برخورد با سارقان به جهت کاهش جرم سرقت، مراتب در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، آگاهی شهرستان‌ها و کلانتری و پاسگاه‌ها سطح استان قرار گرفت که با اقدامات گسترده فنی، علمی، انجام تحقیقات میدانی و رصد تحرکات سارقان حرفه‌ای پس از شناسایی وارد عمل شدند.

او افزود: در اجرای تحقیقات بعمل آمده پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم با استفاده از ابزار‌های در اختیار، سارقان و مالخران اماکن دولتی، منزل و احشام بطور جداگانه توسط کارآگاهان پلیس شناسایی شدند.

سرهنگ قیصری گفت: در این رابطه با هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی تعداد ۲۵۲ متهم و مالخر دستگیر و سارقان مورد نظر طی انجام اقدامات تخصصی پلیسی به بیش از ۳۲۱ فقره سرقت اعتراف که ارزش صحنه‌های تشریح یا اعتراف شده و اموال مکشوفه بیش از ۳۴ میلیارد ریال می‌باشد و پس از تشکیل پرونده‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او افزود: انجام طرح ۷۲ ساعته فوق در سطح استان موجب کاهش ۱۵ درصدی انواع سرقت‌ها شده و در طرح مذبور انواع وسائط نقلیه سرقتی، احشام، اقلام سرقتی اماکن دولتی، طلا و جواهرات و دیگر کالا‌های مسروقه نیز کشف گردید.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌های پلیس در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و از سیستم‌های نوین مثل سامانه مها و gis و... به جهت پیشگیری و کشف علمی جرم استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار