رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم ویژه برنامه‌های سالروز رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل حضرت جواد الائمه(ع) را تشریح کرد.

حجت الاسلام سید نورالدین صمدانی روز دوشنبه در نشست خبری ویژه برنامه‌های رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) گفت: در مراسم‌های ویژه رحلت آن حضرت ۶ برنامه تدارک دیده شده و امسال وفاق استانی برای برنامه‌های سالگرد وفات بوجودآمده و مسوولان نهادهای مختلف استان پای کار آمده‌اند.

او ادامه داد: در کشور، امامزاده‌های بلافصل بسیار کم دیده می‌شود ولی در قم مضجع شریف حضرت معصومه(س) و حضرت موسی مبرقع(ع) را داریم که باید در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت عملکرد ویژه و درخوری را شاهد باشیم.

او از همکاری اداره‌ها و نهادهایی چون شرکت توانیر ، شهرداری، استانداری ،علوم پزشکی قم خبر داد و گفت: مشارکت های مردمی زیادی نیز برای برگزاری مراسم شاهد هستیم.

صمدانی افزود: ۲ آبان ساعت ۱۹ آیین شب شعر با عنوان "یک ماه و ۴۰ ستاره» برکزار خواهد شد و در روز سوم آبان ساعت ۱۰ صبح با حضور آیت الله مهدی شب زنده دار و همراه با مداحی مداحان اهلبیت و قرائت قرآن، غبارروبی مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع انجام می‌شود.

او بیان کرد: قرائت دعای کمیل در شب جمعه هفته جاری را شاهد خواهیم بود و تا صبح جمعه در حرم مطهر امامزاده مبرقع به روی مومنان باز است تا برنامه‌های مختلف را برای آنان داشته باشیم، دعای ندبه نیز دراین مکان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم به برگزاری آیین تعویض پرچم امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور خادمان حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و امامزادگان قم اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری شب رحلت یکی از برنامه‌های مهم ما برشمرده می‌شود که جمعه هفته جاری ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و برنامه‌های متعددی را اجرا می‌شود.

مهدی کلانترزاده مدیر روابط عمومی شهرداری قم نیز در این نشست به اقدام های شهرداری برای سالگرد وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) اشاره کرد و مهم‌ترین آنها را استقرار تیم‌های آتش نشانی، سرویس‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، خدمات پارکینگ رایگان، ایجاد سرویس های بهداشتی سیار، تامین آب شرب، فضاسازی شهری، برپایی موکب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

حضرت موسی مبرقع(ع) در سال ۲۱۴ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و در بیست و دوم ربیع‌الثانی سال ۲۹۶ هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافت.

حضرت موسی مبرقع(ع) یکی از ۴۴۰ امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است.

این بزرگوار در ۴۰ سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود. وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود.

مزار این امامزاده در محله چهل اختران قم واقع است و این مکان از آن هنگام تاکنون مورد احترام مومنان می‌باشد.

حضرت موسی مبرقع(ع)همچنین از جمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می‌آید و از قولش روایت‌های متعددی در کتاب‌های حدیثی وجود دارد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار