مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه ها و سازمان های کردستان در اجرای سند سازگاری با کم آبی جزو استانهای برتر کشور است.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از سال ۹۴ از سوی وزارت نیرو در کشور آغاز شد که کردستان از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این برنامه بوده و در ردیف استان های اول تا سوم قرار دارد.

وی افزود: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مشتمل بر۱۵ پروژه اجرایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: روند روزافزون بهره‌برداری ناپایدار از منابع آب زیرزمینی یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی ساختار حکمرانی آب کشور است.

به گفته آریانژاد، فعال کردن گروه های گشت و بازرسی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شیوه های مدیریت مصرف آب، اجرای طرح داناب، نصب کنتورهای هوشمند، معرفی متخلفان حوزه آب به مراجع قضایی و انتظامی، نظارت بر پروانه های بهره برداری و چاه های دارای مجوز، جلوگیری از اضافه کشت، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی کشت تنها بخشی از اقداماتی است که این شرکت اجرا کرده است.

وی با اشاره به اهداف این طرح که به صورت سالانه تعریف می شود، افزود: براساس چهارچوب های ارائه شده، این طرح در نهایت باید منجر به ایجاد تعادل بین مصارف و منابع شود.

آریانژاد اضافه کرد: در قالب این طرح باید همه چاه های غیرمجاز تعیین تکلیف و برای تمامی منابع بهره برداری، کنتور هوشمند نصب شود و علاوه بر آن پیشگیری از اضافه برداشت و اصلاح پروانه های بهره برداری براساس هیدرومتری و مدول دشت، صورت می گیرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار