مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بر اساس اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده حدود ۲ هزار ۵۰۰ واحد صنفی آلاینده به مجتمع‌های صنوف آلاینده منتقل خواهند شد.

محمدبختیار خلیقی در مراسم آغاز طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج، اظهار کرد: این طرح در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی شهروندان سنندجی اجرا می‌شود.

وی گفت: این شهرک‌ها برای ساماندهی و انتقال واحد‌های صنفی آلاینده از سطح شهر سنندج به مکانی مناسب احداث خواهد شد، و سرمایه ثابت ۱۷ هزار میلیارد ریال، مدت اجرای طرح ۲۴ ماه در ۴۷ هکتار مساحت زمین با ۲۴۰ هزار متر مربع با سطح کل زیر بنا صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد صنفی و آلاینده در سطح استان وجود دارد که ۹ هزار واحد از این تعداد در شهر سنندج فعالیت دارند.

خلیقی افزود: هفت اتحادیه به انواع مختلف صوتی، بهداشتی و غیره صنوف آلاینده محسوب می‌شوند و باید تمهیدات لازم برای ساماندهی این واحد‌ها انجام گیرد و این شهرک با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، زمینه را برای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در فضایی امن و بهداشتی فراهم خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: صدور مجوز این شهرک گامی مهم در راستای توسعه و عمران استان، به ویژه شهر سنندج، محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش و همت مسئولان شاهد بهره برداری از آن در موعد مقرر باشیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار