نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح آبرسانی شهر سنندج از سد آزاد به عنوان طرح‌های اولویت دار مد نظر قرار دارد و برای اجرای آن به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سالار مرادی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  طی سالیان گذشته تامین آب شرب سالم شهر سنندج دچار بحران شد و اکنون تلاش می کنیم که طرح آبرسانی شهر سنندج از سد آزاد را به عنوان طرح‌های اولویت دار مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: در این خصوص مذاکراتی انجام و دستوراتی دریافت شده تا با توجه با افزایش جمعیت طی سه چهار سال آینده غافلگیر نشویم.

وی اظهار کرد: در گذشته تعداد زیادی سد ساخته و بهره برداری شد، ولی در بحث بهره برداری خط انتقال و شبکه پایاب مشکلاتی داریم و مردم پایین دست سدها بهره ای زیادی از آن ندارند.

مرادی با تاکید بر اهمیت تخصیص آب برای استان برای مدیریت مواقع بحران، گفت: آبرسانی و تکمیل شبکه‌های آب شرب و فاضلاب شهرستان‌ها و در کنار آن تامین اعتبار طرح‌های خاتمه یافته سد و شبکه آبیاری سد‌های زیویه و سیازاخ در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از احداث سد‌ها  تامین آب شرب کشاورزی و صنعت  برق و انرژی عنوان کرد و گفت:  در طرح توجیهی سد‌ها در بعضی مناطق حتی روستا‌های کاسه سد هم از این امکانات زیاد بهره‌مند نشده اند.

مرادی با تاکید بر اینکه آب از مسائل اصلی استان و پایه کشاورزی است، یادآور شد: چهار محور در برنامه‌های کاری در خصوص مسائل مرزی و بازارچه ها، آب کشاورزی و تخصیص ها قرار دارد که با وزیر و معاونان همه این مسائل مطرح و سفری به استان تا بتوانیم این شبکه‌ها را تسریع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار