رئیس اداره صمت بروجرد گفت: نیمه نخست امسال ۲۲۲ تن و ۲۷۳ کیلوگرم انواع کالا به ارزش یک میلیون ۲۴۷هزار و ۷۱۱ دلار از بروجرد صادر شده است.

  رئیس اداره صمت بروجرد با اشاره به صادرات ۲۲۲ تن و ۲۷۳ کیلوگرم انواع کالا نیمه نخست امسال از بروجرد گفت: صادرات انجام شده از مبدا شهرستان مربوط به واحد‌های تولیدی هارپیچ، شرکت تفلون صبا ظرف، داروسازی اکسیر، داروسازی زاگرس فارمد پارس و انواع دارو‌های دامپزشکی بوده است.

محمد اصل مرزی افزود: این حجم از صادرات به کشور‌های عراق، آذربایجان، سوریه، تاجیکستان، سومالی و افغانستان ارسال شده است.

اصل مرزی اضافه کرد: بروجرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل موقعیت جغرافیایی و حجم سرمایه گذاری به عنوان نگین صنعت لرستان معرفی شده به طوری که واحد‌های صنعتی این شهرستان از ۲۴ مورد قبل از پیروزی انقلاب اکنون به ۴۵۳ واحد رسیده است.

اصل مرزی ادامه داد: قرار گرفتن بروجرد به عنوان قطب صنعت لرستان درحالی است که صنعت این شهرستان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای رشد ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین حجم سرمایه گذاری ثابت در واحد‌های صنعتی این شهرستان به ۲۰۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده که در قیاس با قبل از انقلاب افزایش ۶ هزار برابری داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: با رشد چشمگیر ایجاد واحد‌های صنعتی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه اشتغال ۹ هزارو ۸۳۰ نفر در این واحد‌های صنعتی فراهم شده که در مقایسه با قبل انقلاب افزایش۱۶ برابری داشته است.

برچسب ها: صادرات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.