مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز به تهران منتقل می‌شود و مراسم تشییع ایشان متعاقباً اعلام خواهد شد.

سهراب مظلوم رضایی گفت: چند روز پیش در یک عملیات پهپادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی ۲ شهروند از جنوب لبنان مورد اصابت موشک‌های پهباد قرار گرفتند و مشخص شد این ۲ نفر رضا عواضه از شیعیان لبنان و همسر ایشان معصومه کرباسی از کشور ایران و شهر شیراز بوده است.

مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه این شهیدان دارای ۵ فرزند بودند، افزود: شهیده معصومه کرباسی و شهید رضا عواضه در دانشگاه شیراز با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند و به عنوان نخبه علمی در لبنان مشغول به کار بودند.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز سه‌شنبه اول آبان ماه به تهران منتقل خواهد شد و چنان‌چه برنامه‌های دیگری در قم و مشهد برگزار شود، از طریق بنیاد شهید و مرکز ایثارگران فارس اطلاع‌رسانی و برنامه‌های شیراز را نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

او تصریح کرد: پیکر مطهر این شهیده بر روی دستان مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

مظلوم رضایی تصریح کرد: شهیده معصومه کرباسی به عنوان اولین شهیده جمهوری اسلامی و استان فارس در دفاع از قدس و آزادی قدس شریف نام گرفته است.

روز شنبه مورخ ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۳ در نتیجه حمله پهپادی ضدانسانی رژیم صهیونیستی در یک مکانی عمومی در منطقه جونیه لبنان، یکی از بانوان ایرانی مقیم لبنان به نام معصومه کرباسی به همراه همسرش رضا عواضه به شهادت رسیدند.

شهیده کرباسی فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای بود که در سال ۱۳۸۲ با همکلاسی لبنانی خود شهید دکتر رضا عواضه ازدواج کرد و به همراه همسرش در سال ۱۳۸۳ به لبنان رفت و در آنجا به حزب الله لبنان پیوستند.

برچسب ها: شهیده ، کرباسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار