لبنان به دلیل تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی اکنون در آستانه یک فاجعه انسانی بزرگ در حوزه آوارگان قرار دارد.

رژیم صهیونیستی از اواخر ماه سپتامبر بر شدت توحش خود در لبنان افزوده است به طوری که اکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار غیرنظامی در این کشور آواره شده اند. ناتوانی دولت مرکزی در تامین نیاز‌های این حجم از آوارگان، بر شدت بحران انسانی در این کشور افزوده است. 

به گزارش الجزیره، جمعیت نجات کودکان، یک نهاد بشردوستانه فعال در زمینه حمایت از کودکان آسیب دیده امروز (سه شنبه) اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار کودک آواره شده به دلیل تجاوز اسرائیل به لبنان در خطر بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های پوستی، وبا و دیگر بیماری‌های مربوط به آب آشامیدنی هستند. 

در بیانیه این جمعیت آمده است: کودکان آواره لبنانی به دلیل تراکم زیاد جمعیت، زیرساخت‌های بسیار ضعیف در اردوگاه ها و نیز نبود آب آشامیدنی و امکانات بهداشتی کافی در خطر جدی قرار دارند. 

این بیانیه می‌افزاید: نخستین موارد ابتلا به بیماری‌های وبا و جرب (نوعی بیماری پوستی) پیش‌تر در میان جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آوارگان لبنانی در اردوگاه‌ها شناسایی شده بود. شرایط در اردوگاه‌های آوارگان به حدی وخیم است که خانواده‌ها و کودکان باید زمان طولانی را در صف سرویس بهداشتی به سر برند.

جمعیت نجات کودکان در پایان تاکید دارد: امکانات لازم در اردوگاه‌ها به هیچ عنوان متناسب جمعیت آوارگان نیست. نبود آب آشامیدنی سالم و کافی بر شدت مشکلات افزوده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار