«دکتر علی حیدری» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

«دکتر علی حیدری» پزشک ایرانی مستقر در لبنان بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

 یکی از بستگان این شهید گفت که «دکتر علی حیدری» از پزشکان ایرانی مستقر در لبنان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خودروی حامل شهید حیدری توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت و قرار است پیکر این شهید پنجشنبه به کشور منتقل شود.

رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، صدها بار، بیمارستان‌ها و خودروهای امدادرسان از جمله آمبولانس‌ها را هدف قرار داده است و این امر باعث از کار افتادن اکثریت قریب به اتفاق بیمارستان‌های غزه شده است.

رژیم اشغالگر حتی بیمارستان‌هایی را که علاوه بر مداوای بیماران و زخمی‌های تجاوز اخیر به پناهگاه آوارگان تبدیل شده بودند، بمباران کرده است.

این رژیم که همچنان از دستیابی به اهداف جنگ یعنی از بین بردن حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی ناکام مانده است، ادعا می کند در زیر این بیمارستان‌ها، مقر فرماندهی عملیات مقاومت فلسطین وجود دارد، اما با وجود ویرانی و تعطیلی و تخلیه اکثر بیمارستان‌های غزه، به هیچ دلیلی در این زمینه دست نیافته است.

«حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه تیرماه گذشته از شهادت و بازداشت شمار زیادی از کادر درمان این منطقه به دست رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت که برای بررسی این موضوع، باید یک گروه تحقیق تشکیل شود.

ابوصفیه افزود: خواهان مشخص شدن سرنوشت کادر درمانی هستیم که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی شهید و بازداشت شدند.

وزارت بهداشت فلسطین، ابتدای مهرماه گذشته اعلام کرد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۹۹۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی در حملات رژیم اشغالگر به غزه شهید شدند. این در حالی است که در تیرماه گذشته، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، آمار شهدای کادر درمان در غزه بر اثر بمباران، شلیک مستقیم و یا شکنجه در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی را ۴۹۹ نفر اعلام کرده بود؛ امری که نشان دهنده تشدید حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی غزه در ماه های اخیر و در میانه انفعال شرم آور نهادهای بین المللی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار