رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان در مراسم راه اندازی دادگاه‌های صلح کرمان گفت: دادگاه صلح با ۱۷ شعبه کارخود را در کرمان آغاز کرد. 

اکبر مختاری گفت: مجموعه دادگاه‌ها، شامل: مجتمع حقوقی کرمان ۱۷ شعبه فعال و دادگاه خانواده با ۶ شعبه به امور مردم رسیدگی و از امروز دادگاه صلح با ۱۷ شعبه در مرکز استان فعال می شود.

وی افزود: دادگاه‌های صلح  هم تراز دیگر دادگاه‌ها هستند و شانیت همان شان دادگاه حقوقی است.

مختاری گفت: شورا‌های حل اختلاف از شروع دهه ۸۰ برای کاهش ورود مردم به محاکم قضایی ایجاد شد و حقوقدانان اشکالات و ایراداتی به این روش  داشتند که با اصلاح قانون امور قضایی واگذار به دادگاه‌های صلح هستند؛ البته شورا‌های حل اختلاف همچنان فعال خواهند بود.

وی افزود: اولین اقدام انتخاب همکاران قضایی که چالش بزرگی برای استان بود انجام شد و  ۱۶ نفر همکاران قضایی فعال می‌شوند و  ۱۷ شعبه تمام الکترونیک کار‌ خواهند کرد.

رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: در آینده حتی رسیدگی‌ها غیابی خواهد بود و  انحصار و وراثت عمدتا در این شعبه رسیدگی خواهدشد.

وی افزود: هر شعبه دادگاه، متشکل از یک قاضی، ۲ نفر نیرو‌هایی که از بین کارمندان دادگستری انتخاب و یک مدیر دفتر است.

مختاری تصریح کرد: دادگاه‌ها در دو مجتمع فولادی و مجتمع نوروز زاده فعال می‌شوند، دادگاه از محل  ۱۰ شعبه خانواده حقوقی و انقلاب حذف و ۴ نیرو از دادستانی چینش شد.

وی افزود: دعاوی تا ۱۰۰ میلیون تومان در صلاحیت این دادگاه ها است و تا امروز تعداد آرای شورا‌های ۳۰ شعبه رسیدگی به پرونده‌هایشان از شعب ما بیشتر یود و  از امروز قرار است این حجم کار به دادگاه صلح بیاد.

رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: پیش بینی کردیم در شهرستان کرمان، نیازمند ۳۹ شعبه دادگاه صلح چارتی باشیم که برای ما ۲۳ شعبه تعیین شده است و ما در نهایت توانستیم  ۱۷ شعبه راه بیندازیم و  تقاضا داریم معاونین قوه قضا توجه ویژه‌ای به استان‌ها داشته باشند تا جلوی نارضایتی احتمالی ناشی از سر ریز این حجم کار به دادگاه صلح گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار