حجت الاسلام حمیدی گفت: با راه اندازی ۱۷ شعبه دادگاه صلح در مرکز استان کرمان در  مجموع ۵۳ شعبه دادگاه صلح از امروز در کل استان فعالیت می کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در افتتاح ۱۷ شعبه دادگاه صلح در مرکز استان کرمان گفت: زمانی در کشور در دهه ۷۰ دادسرا‌ها برچیده شد و  ما فقط دو نوع دادگاه بدوی داشتیم.

وی افزود: دادگاه انقلاب پرونده‌های جرائم موادمخدر و گروهک‌ها را دنبال می‌کرد و کلا دادسرا‌ها وجود نداشتند و قاضی دادگاه عمومی صلاحیت رسیدگی به همه پرونده‌ها ازحقوقی تا کیفری و قتل را داشت و  بدون کیفرخواست دادسرا پرونده‌ها به سیستم می‌آمد و از سال ۷۸ مدیر قوه قضا به فکر احیای دادسرا افتاد.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان داشت: امروز دادگاه جدید در نظام حقوقی و قضایی کشور داریم و تقریبا در سراسر کشور به سامان رسیده و این دادگاه‌ها ۱۱ نوع صلاحیت دارد که در قانون جدید شورا‌های حل اختلاف به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دادگاه صلح دادگاهی در تراز سایر محاکم قضایی تشکیل شده است و ما در‌ استان با ۱۷ شعبه در مرکز استان با  مجموع ۵۳ شعبه دادگاه صلح از امروز در کل استان فعالیت  داریم.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: ۶۵ نفر قضات برایشان ابلاغ صادرشده است و ۳۸ شعبه در سراسر استان  فعال شده و ۱۷ شعبه نیز در مرکز استان فعال می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۸۰ پرونده در دادگاه‌های صلح وارد شده و ۴ هزار مورد رسیدگی شده اند.

رئیس دادگستری استان کرمان افزود: دادگاه صلح درمعیت شورا‌های حل اختلاف و شورا‌ها در معیت همه دادگاه‌ها فعال می‌شوند و دست قضات شورا‌ها مانند گذشته برای کار باز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار