رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان گفت:افزایش ورودی به حرفه وکالت نباید باعث کم اهمیت شدن وکالت و کاهش سطح سواد وکلاشود.

 اکبر مختاری در آیین تحلیف ۵۵ نفر از کارآموزان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، بر رعایت شان و منزلت وکالت تاکید کرد :مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه استان کرمان، جایگاه خود را طی سال‌های اخیر پیدا کرده است. 

 وی افزود: در اذهان همه مردم جامعه ما، وکالت دارای جایگاه رفیعی است و از امروز که به این حرفه می‌پیوندید، قسمتی از رعایت شان این جایگاه بر عهده شما قرار می‌گیرد و باید تلاش کنیم هر روز بر ترفیع این جایگاه کمک شود.

وی، جایگاه وکالت و قضاوت را به مانند یکدیگر دانست و گفت: وکالت در حقیقت پاسداری از حق و فضیلت است و از این رو دارای جایگاه رفیعی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به تشکیل دادگاه‌های صلح در مرکزاستان از سه روز آینده، اظهارداشت: شانیت دادگاه‌های صلح همان دادگاه حقوقی، خانواده و کیفری دو است.

مختاری سپردن کار‌های حقوقی به دست افراد غیر متخصص که معمولا از غیر حقوقدانان بودند و تفکیک بین مرحله رسیدگی و مرحله صدور رای در شورا‌های حل اختلاف را مورد اشاره قرار داد و گفت: قانونگذار با حذف شورا‌های حل اختلاف رائی، مقرر کرده که تمامی پرونده‌هایی که تاکنون در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شده است، تعدادی از پرونده‌هایی که به صورت طرح مستقیم در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شدند، تعدادی از پرونده‌های حقوقی و تعدادی از پرونده‌های خانواده در دادگاه‌های صلح رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان کرمان برنامه ریزی‌های لازم به منظور راه اندازی ۱۷ شعبه دادگاه صلح انجام شده است و در کنار دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف صلحی فعالیت خواهند داشت و در حوزه صلح وسازش اقدام می‌کنند.

شجاعی، رئیس هیات مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان کرمان گفت: از سنگینی بار کار وکالت نهراسید و تلاش کنید که همواره در اجرای مسئولیت خطیر وکالت از خداوند مدد گیرید.

وی خطاب به کاراموزان حاضر در ایین تحلیف بیان کرد: با صداقت تمام کلیه اخلاقات حرفه‌ای را رعایت ودفاع ازموکل را به نحو احسن انجام دهید و در این مسیر، حقی را ضایع نکنید.

وی بر اخلاق مداری در اجرای مسئولیت‌های وکالت تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم در حرفه وکالت این است که پرونده‌های معاضدتی و تسخیری را به نحو احسن نیز انجام دهید و ان را صدقه حرفه خود بدانید.

رئیس هیات مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان کرمان یادآور شد: یکی از وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با انجام چندین هزار وکالت معاضدتی، الگوی بسیار خوبی برای وکلای استان در مسیر ارائه خدمات معاضدتی به شمار می‌رود.

برچسب ها: وکالت ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار