مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۶۵ درصد جمعیت استان بیمه سلامت دارند.

انور اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر در کردستان فرد بدون بیمه نداریم و اگر افرادی هستند که از این برنامه بهره‌مند نیستند به برنامه شهروندی مراجعه و برای خود بیمه نامه صادر و یا به ادرات و دفاتر مراکز بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی به رویکرد‌های این سازمان در تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، اشاره کرد و افزود: دهک یک تا پنج بدون مراجعه به مراکز بیمه سلامت و بصورت غیرحضوری طبق قانون بیمه نامه رایگان صادر می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان رویکرد دیگر این سازمان را افزایش سطح پوشش هزینه و تعداد خدمات برشمرد و افزود: این برنامه را با هدف عدالت محوری به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر پیش بردیم که یکی از این گروه‌ها بیماران صعب‌العلاج هستند و گروه دیگر بیماران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که هم در دریافت بیمه نامه و هم هزینه‌ها حمایت می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: بیماران صعب العلاج در ۱۰۷ گروه بیماری، بسته‌های خدمتی دریافت می‌کنند که این خدمات روز به روز در حال توسعه است و همه ایرانیان با هر نوع بیمه درمانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج هستند.

وی به حمایت‌های انجام گرفته در زمینه سیاست‌های افزایش و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در همین زمینه، زوج‌های نابارور زیادی را تحت پوشش داریم و در حوزه زایمان‌های طبیعی و درمان کودکان زیر هفت سال هم، خدمات بستری و سرپایی کاملا رایگان است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت کردستان در بیمه پایه ۱۳۰ میلیارد تومان و با همه خدمات دیگر تا ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت استان پرداخت می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر بیمه سلامت در استان با هزار و ۱۱۴ مرکز درمانی قرارداد دارد که نسبت به پنج سال اخیر ۲ برابر افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در سطح کشور هم با ۵۴ هزار مرکز درمانی قرارداد بیمه سلامت منعقد شده است که در صورت مراجعه هم استانی ها، بصورت سامانه‌ای می‌توانند از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار