مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۵ هکتار از تالاب گردشگری زریوار توسط اداره محیط زیست به مزایده گذاشته شد و برنده مناقصه باید بر اساس طرح جامع مدیریت زیست بومی تالاب اقدام کند.

اقبال حمیدی در گفتگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: متولی حفاظت، صیانت و هر گونه بهره‌برداری به‌منظور گردشگری از تالاب بین المللی زریبار مریوان سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: محیط زیست کردستان سال ۸۸ در قالب پناهگاه حیات وحش، مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست را دریافت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ادامه به آمار بالای حیوان گزیدگی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار حیوان گزیدگی در سنندج مربوط به حمله سگ‌های بلاصاحب بوده است.

 حمیدی بیان کرد: شهرداری باید هرچه سریعتر بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری سگ‌های پرسه زن به خارج از محدوده شهر‌ها اقدام کند.

وی با تاکید براینکه شهروندان از هر گونه غذا دهی به حیوانات در محیط شهری جدا خودداری نمایند عنوان کرد: که یکی از عوامل ازدیاد سگ‌های پرسه زن غذا دادن شهروندان به آنها است که با ادامه این روند شاهد بیشتر شدن جمعیت سگ‌های پرسه‌زن خواهیم بود.

وی با اشاره بر مدیریت پسماند‌های شهری اظهار کرد: ساماندهی و مدیریت اصولی پسماند‌های شهری از تولید تا دفع و دفن نهایی و بویژه تفکیک در مبدا توسط شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار