رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات ۴۷۳ میلیارد تومانی بخش کشاورزی در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سیدعماد شاهرخی، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: ۵۴۰ هزار تن گندم برای نخستین‌بار امسال از مزارع لرستان برداشت شد و یک رکورد تاریخی‌ای در تاریخ کشاورزی این استان ثبت شد.

او با بیان خرید ۲۴ هزار تن گندم بذری برای نخستین‌بار در لرستان، اضافه کرد: این بذر‌ها برای سال زراعی جدید در حال توزیع بین کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام افزایش تولید دانه‌های روغنی در این استان، ادامه داد: تولید گندم در کشور سه‌برابر، اما در این استان ۴.۳ برابر شده‌است.

شاهرخی با تأکید به اینکه لرستان دارای رتبۀ نخست تولید حبوبات در کشور است، یادآور شد: از تولید ۶۸ هزار تن در سه سال گذشته به ۹۳ هزار تن رسیده‌ایم.

او با بیان اینکه لرستان دومین تولیدکنندۀ نخود در کشور است، توضیح داد: از تولید ۱۶.۸ هزار تن به ۴۸ هزار تن تولید این محصول رسیده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رتبۀ دوم این استان در یکپارچه‌سازی اراضی، اذعان کرد: راه‌اندازی گلخانه‌ها در لرستان به افزایش ۴۵ هکتاری رسیده‌است.

شاهرخی با تأکید به افزایش تولید گیاهان دارویی در لرستان، توضیح داد: ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در این استان است و کیفیت زعفران زبانزد کشور شده‌است.

او با اعلام تولید سالانه ۱۴ هزار تن تخم‌مرغ در لرستان، تأکید کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که این مقدار را به ۱۸ هزار تن در سال برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان ضرورت توزیع کود بین کشاورزان این استان، عنوان کرد: هیچ مشکلی در تأمین کود، سوخت تراکتورداران و نهاده‌های دامی در لرستان نداریم.

شاهرخی با شرح به‌کارگیری کارشناسان زبده در اراضی لرستان، گفت: کشاورزان از توصیه‌های این کارشناسان برای افزایش تولید بهره‌مند شوند.

او با توضیح اجرای طرح سرشماری کشاورزی در لرستان، متذّکر شد: این سرشماری هر ۱۰ سال یک‌بار انجام می‌شود و به‌عنوان دومین سرشماری مهم در کشور مطرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متذّکر شد: کشاورزان باید اطلاعات درست و دقیق را برای برنامه‌ریزی بهتر در بخش کشاورزی به کارشناسان ارائه کنند.

شاهرخی با اظهار به سهم ۱۸.۵ درصدی بخش کشاورزی لرستان از مجموع درآمد‌ها اضافه کرد: بر اساس قانون بودجۀ ۱۴۰۳ تمام تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به‌مدت یک‍‌سال مشمول امهال شده‌است.

او با بیان صادرات ۴۲۲ میلیارد تومانی صادرات بخش کشاورزی لرستان در سال ۱۴۰۲، اشاره کرد: این رقم در شش ماه ابتدای امسال به ۴۷۳ میلیارد تومان رسیده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مبنای کار صادرات است و باید این صنایع را برای جلوگیری از خام‌فروشی در این استان ایجاد کرد.

شاهرخی با اعلام احیای هشت واحد تکمیلی غیرفعال در لرستان، بیان کرد: راه‌اندازی ۱۲ واحد دیگر در دست اقدام است و ۹۵۰ هزار تن ظرفیت صنایع تبدیلی در این استان است.

او تشریح کرد: کشت بدون شخم در دنیا رواج یافته‌است، اما کشاورزان ما هنوز پس‌چر مزارع را آتش می‌زنند و مواد آلی خاک با این اقدام از بین می‌رود.

برچسب ها: صادرات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.