اولین جشنواره ملی جریان با هدف شناسایی، معرفی و به اشتراک گذاری تجارب موفق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز برگزار شد.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در اولین جشنواره ملی جریان گفت: امید است آثار و نتایج ارزشمندی از این جشنواره داشته باشیم، اما باید رویکرد‌ها و اهداف بر اساس ریل گذاری باشد تا در محیط دانشگاه تاثیر گذار باشد.
 
ذوالفقار زاده افزود: یکی از مسائل و نکات مهم در دانشگاه‌ها این است که به سایر کارکرد‌ها بها می‌دهیم، اما به عرصه فرهنگ که می‌رسد به خوبی این موضوع را دنبال نمی‌کنیم که نیازمند پیدا کردن راهکار است.
 
وی تصریح کرد: هویت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یاوران علمی و اعضای هیئت علمی از جمله بازنگری در پایه‌های تشویقی، آیین نامه سرآمدان فرهنگی و بازنگری در شاخص‌های استاد نمونه و طراحی و اجرا از بخش‌های مهم جشنواره ملی جریان است.
 
 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با بیان اینکه ۷۵۰ اثر در دو بخش فردی و گروهی به دبیرخانه ارسال شد و ۸۲ دانشگاه در این جشنواره شرکت دارند گفت: معرفی فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی و دانشگاه‌های برتر فرهنگی از جمله اهداف این جشنواره است.
 
حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: جشنواره جریان در واقع این زمینه را ایجاد می‌نماید تا اعضای هیئت علمی، مدیران و کارگزاران فرهنگی بتوانند با مشارکت در این رویداد و در فضای تعاملی با جذبه مسابقه‌ای نسبت به شکل‌گیری جریان نوین فرهنگی در فضای آموزش عالی اهتمام ورزند.
 
گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه سوم آبان ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار