جلالی گفت: تجربه انفجار پیجر‌ها در لبنان ثابت کرد که در فناوری‌های حساس امنیتی نمی‌توانیم به خارج متکی باشیم.

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست خبری خود اظهار کرد: امسال شاهد تولید سرور بومی هستیم که نقش اساسی در دفاع سایبری دارد. این سرور با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید شده است. این سرور بومی در امنیت سایبری و دفاع سایبری کمک می‌کند. تولید این سرور اقدام موثر و جسورانه‌ای است. انتظار ما این است که دستگاه‌ها سرور خارجی نخرند و از سرور داخلی حمایت کنند و همه باید از آن استفاده و حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه سامانه‌های کنترل نشر داده که سامانه مهمی است، دو سه سامانه بومی داخلی تولید شده است. سامانه مدیریت دسترسی داده که در اکثر حملات نیازمند آن بودیم، اکنون بومی سازی شده است. در خصوص سامانه کنترل نقطه انتهایی، اکنون سامانه بومی آن ساخته شده و در حوزه امنیت سایبری و دفاع سایبری از آن استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: سامانه سیم را داشتیم که هم در حوزه صنعتی و هم اتوماسیون اداری نقش مهمی داشت و به تکرار بومی سازی شده و امسال شاهد نسل جدید آن هستیم.

وی افزود: همچنین سامانه اسکادا در جنگ سایبری خط مقدم بود. امروز شاهد هستیم که حداقل ۷ نوع سامانه اسکادا بومی و سامانه انتقال از راه دور داریم. ما در برخی حملات به دلیل آسیب پذیری داخلی آسیب دیدیم و به سمت بومی سازی رفتیم. توصیه ما این است که ضمن استفاده از این موارد در رسانه به آنها پرداخته شود و استفاده از ظرفیت‌های بومی باید یک فرهنگ شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه انفجار پیجر‌ها در لبنان ثابت کرد که در فناوری‌های حساس امنیتی نمی‌توانیم به خارج متکی باشیم. اگر همه این فناوری‌ها را با دقت بررسی کنیم لایه‌هایی از نفود و تهدید در آنها وجود دارد. بهترین راه حل استفاده از ظرفیت بومی است. ما نقش حمایتی داشتیم و سعی کردیم گیر‌های قانونی را برطرف کنیم. امیدواریم همه از این فناوری‌های داخلی استقبال کنند.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه پاندمی کرونا تجربه بسیار ارزشمند و خون‌باری برای کشور و دنیا بود. تعداد زیادی از مردم و متخصصان کشور در این پاندمی فوت کردند. در جمع‌بندی با عزیزان این حوزه ۲۵ محور را استخراج کردیم و به نظام پدافند زیستی تبدیل کردیم که با امضای وزارت کشور و دولت به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه همه جنایت صهیونیست‌ها در مقابل دیدگان افکار عمومی و رسانه‌ها رخ می‌دهد و افکار عمومی جهان دچار یک بهت و حیرت شده‌اند، افزود: این سطح از نسل کشی و جنایت که در حال رخ دادن است، حامیان حقوق بشر از آن حمایت می‌کنند و در بدترین شکل، این جنایت برای مردم غزه و لبنان شکل می‌گیرد. به نحوی که برای ترور یک نفر ۵ برج مسکونی را تخریب می‌کنند، در حالی که هیتلر هم از این کار‌ها نمی‌کرد، اما باند جنایتکار حاکم رژیم صهیونیستی این کار را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه موضوع مقاومت یک گفتمان است، بیان کرد: نوع شهادت فرماندهان و حضور کاملاً حماسی آنها در سنگر‌ها و صحنه‌ها نشان دهنده این است که مقاومت زنده است و اگر شهیدی به شهادت برسد مبارزان دیگر جای او را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه نظم گذشته اعتبار خود را از دست داده و رزمندگان مقاومت نظم جدیدی را شکل داده و دنبال کرده‌اند، تاکید کرد: حتماً طلایه‌دار حرکت جدید، مقاومت خواهد بود و شاهد سقوط رژیم صهیونیستی و پیروزی محور مقاومت خواهیم بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امسال هفته پدافند غیرعامل را به علت شرایط خاص، با رویکرد دیگری دنبال می‌کنیم. رویکرد امسال طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی است. تحلیل اقدامات دشمن و سناریو‌های محتمل اقدامات آنها در حوزه دفاع و نقش پدافند غیرعامل یک موضوع کلیدی و اساسی است که طراحی و انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار