معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از اجرای طرح پایش زندانیان در زندان‌های با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر استان خبر داد.

 موقری در جلسه بررسی طرح پایش زندانیان استان آذربایجان شرقی گفت: اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در کاهش جمعیت کیفری و آزادسازی زندانیان ایفا می‌کند که باید با جدیت و حساسیت اجرایی شود.

وی اهمیت پایش زندانیان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: توجه به شرایط و وضعیت زندانیان و فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای بازگشت آنها به جامعه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

موقری به گام‌های اجرایی برنامه عملیاتی ساماندهی وضعیت زندان‌ها پرداخت و ادامه داد: طبق برنامه ابلاغی قوه قضائیه باید در زندان‌های بالای ۵۰۰  مددجو قاضی اجرای احکام نیز مستقر شود.

 وی گفت:این طرح می‌تواند زمینه ساز کاهش جرم و بزهکاری در جامعه باشد و به بهبود شرایط اجتماعی زندانیان کمک کند.

موقری بر همکاری دستگاه‌های مرتبط و جامعه مدنی در اجرای موفق طرح پایش زندانیان تاکید کرد و از تمامی نهادها، دستگاه و سازمان‌های دولتی و خدماتی درخواست کرد تا با هم افزایی و مشارکت فعال به تحقق اهداف این طرح کمک کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی گفت: نظر به تجربه سال قبل هماهنگی و توجیه همکاران قضایی نقش مهمی در اجرای موفق طرح پایش زندانیان خواهد داشت.

جوادی افزود: اداره کل زندان‌های استان به محض وصول کاربرگ‌های نهایی نسبت به تکمیل اولیه کاربرگ‌ها اقدام و آنها را در اختیار قضات جهت ادامه روند قرار خواهد داد.

وی در خصوص استقرار قاضی اجرای احکام  اظهار کرد: شهر‌های تبریز، مراغه، مرند، اردوگاه حرفه آموزی مرند و میانه دارای بیش از ۵۰۰ مددجو هستند که باید در زندان‌های این شهرستان‌ها قاضی اجرای احکام مستقر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار