معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری قم طی سال‌های اخیر تلاش کرده است تا فرایند صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهد.

مجید متین‌فر،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  اظهار کرد: هوشمندسازی شهر قم یکی از مواردی بوده از سال‌های قبل دنبال کردیم که در دو سال اخیر با پیشرفت قابل‌توجهی داشتیم؛ کاهش مراحل صدور پروانه‌های ساخت را می‌توان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه عنوان کنیم.

وی افزود: ضابطه شهرسازی، تعیین خلافی ملک و تعیین عوارض سه محوری بوده که هوشمندسازی در آنها دنبال شده است و برنامه داریم در آینده شهرداری در این حوزه فعالیت پررنگ‌تری به شهروندان ارائه دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری در امور تخصصی شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای و طرح‌های شهری، بررسی و تعیین خط‌مشی طرح‌های معماری شهرسازی با توجه به نیازهای شهر، نظارت بر نحوه استفاده از اراضی شهری بر اساس طرح و دستورالعمل‌های مربوطه، نظارت بر امور مرتبط با ساخت‌وسازهای شهری، تدوین و اصلاح طرح‌های اجرایی تفصیلی از اهم وظایف معاونت شهرسازی و معماری است.

روند امیدوارکننده توسعه شهری در قم

متین‌فر اضافه کرد: شهر قم در طرح بلند مدتی که در دستور کار بوده در جایگاه مناسبی قرار دارد و سرعت روندی که توسعه شهری در حال طی‌کردن است، بسیار قابل‌قبول و امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته طرح‌هایی به بهره‌برداری رسیده که شهروندان قمی سال‌ها در انتظار آن بودند و این مهم به همت و پشتکار شهرداری قم محقق شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در بیان اهمیت طرح‌های هسته مرکزی شهر عنوان کرد: شهرداری قم در این منطقه پروژه‌ها و طرح‌های متعددی را به بهره‌برداری رسانده است، اما باید اذعان کرد که فعالیت شهرداری در هسته مرکزی منوط به همدلی دستگاه‌ها مدیران استان است.

اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌ها در هسته مرکزی شهر

متین‌فر تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر پروژه قبرستان نو با حدود ۵ هکتار در طرح بهسازی قرار گرفت حدود ۱۳۲ مغازه به تملک رسیده است اما متأسفانه در ادامه آن با مخالفت اداره اوقاف قم روبرو شدیم و این طرح در حال حاضر هیچ پیشرفتی ندارد.

وی تأکید کرد: اگر می‌بینیم طرح‌های شهری با بن‌بست روبرو می‌شوند، دلیلی خارج از محدوده اختیارات شهرداری دارد؛ امید است با همکاری بیشتر دستگاه‌ها و مردم بتوانیم طرح‌های شهری را بهتر و زودتر به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار