نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد ادعا‌ها و اتهامات علیه تهران مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ را رد کرد و گفت: چنین ادعا‌هایی بی اساس است.

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ سوالات متعدد رسانه‌ها در خصوص اتهامات علیه ایران مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا از طریق عملیات‌های سایبری و هک پاسخ داد: «چنین ادعا‌هایی از ریشه بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «همان‌طور که بار‌ها به‌روشنی اعلام کرده‌ایم، ایران نه تنها هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته و ندارد، بلکه چنین اتهاماتی را قویاً تکذیب می‌کند. تداوم این گونه ادعا‌های بی‌پایه تنها به بی‌اعتبار شدن بیشتر آنها منجر خواهد شد.»

پیش از این نیز، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بار‌ها ادعا‌ها و اتهامات مبنی بر مداخله تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های ضد ایرانی واشنگتن ادعا کرد که روسیه، چین و ایران و چین قصد دارند تا پیش از انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) آمریکا، در میان آمریکایی‌ها تفرقه ایجاد کنند.

این مقام اطلاعاتی آمریکا که نامش افشا نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و بین المللی ادعا کرد که روسیه، ایران و چین قصد دارند تا پیش از انتخابات پنجم نوامبر آمریکا، تفرقه ایجاد کنند، اگرچه بعید است که بتوانند رقابت‌های انتخاباتی را در مقیاسی دستکاری کنند که بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: «بازیگران خارجی می‌توانند تهدیدات فیزیکی و خشونت را در دوره پیش از انتخابات و پس از انتخابات در نظر بگیرند و به احتمال زیاد پس از انتخابات برای ایجاد بلاتکلیفی و تضعیف روند انتخابات، عملیات دروغ پردازی انجام دهند.»

این مقام اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد: «بازیگران خارجی، به‌ویژه روسیه، ایران و چین، همچنان به دنبال تفرقه میان آمریکایی‌ها و تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به سیستم دموکراتیک آمریکا هستند. تاکتیک‌های این کشور‌ها همچنان در حال تکامل است. جامعه اطلاعاتی انتظار دارد تلاش‌های نفوذ خارجی در آستانه روز انتخابات، به ویژه از طریق پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی، تشدید شود.»

این مقام آمریکایی مدعی شد که برخی از این پست‌ها یا پیام‌ها احتمالاً توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی این کشور برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار