رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۵۰ هزار دانشجوی جدید امسال جذب مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی شدند.

سعید حبیبا شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش دانشجویان نوورود سال ۱۴۰۳ دانشگاه حکیم سبزواری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم در شهریور و قبل از ورود دانشجویان جدید، نسبت به آماده‌سازی فضا‌های آموزشی و اقامتی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کرد.

وی به ترکیب جنسیتی دانشجویان اشاره کرد و گفت: تا چند سال پیش دختران بخش بیشتری از دانشجویان ورودی دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دادند و نسبت دختر و پسر ۷۰ به ۳۰ بود که اکنون این نسبت به تعادل نزدیکتر و ۶۰ به ۴۰ شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پیش بینی امکانات رفاهی برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: وضعیت تغذیه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها نهایی شده و پیمانکاران انتخاب شده‌اند و برای پرداخت وام دانشجویی هم آمادگی لازم وجود دارد.

حبیبا به دانشجویان توصیه کرد از فرصت باقی مانده استفاده کرده و تا پایان آبان برای دریافت وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویی، فراخور وظایف خود، برنامه‌های متنوعی را در حوزه تربیت بدنی دانشجویان، مسابقات ورزشی فناورانه، مسابقات مربوط به تحولات علمی در رشته‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.

معاون وزیر علوم ورود ۲ هزار دانشجوی جدید به دانشگاه حکیم سبزواری، به عنوان یک دانشگاه بزرگ و معتبر را مایه مباهات این وزارتخانه دانست و ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند در پیشرفت علم و فناوری در کشور پیشگام باشد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محوری کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.