مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با اشاره به کمبود زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان از عدم پرداخت تسهیلات برای این طرح خبر داد.

بهزاد شاکرمی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح ملی مسکن لرستان، گفت: کمبود سهم آورده متقاضیان، عدم پرداخت تسهیلات و نبود زمین مناسب از مهم‌ترین دلایل تأخیر اجرای این طرح است.

او با بیان اینکه سهم آورده بعضی از متقاضیان نهضت ملی مسکن کامل و به‌موقع پرداخت نمی‌شود، اضافه کرد: بانک‌ها هم تسهیلات پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با تأکید به اینکه کمبود زمین مناسب سرعت اجرای طرح ملی مسکن در این استان را کند کرده‌است، ادامه داد: ساخت ۵۰۰۰ هزار واحد مسکن را آغاز کرده‌ایم، اما هنوز موفق به عقد قرارداد تسهیلات نشده‌ایم.

شاکرمی یادآور شد: لرستان یک استان صنعتی نیست و گردش مالی بانک‌ها نیز پایین است و بانک‌ها باید منابع تسهیلات ساخت مسکن را از مرکز تأمین کنند.

او عنوان کرد: علت ارسال پیامک‌های واریز وجه برای متقاضیان طرح ملی مسکن این است که تسهیلات پروژه‌‍‌ها هنوز پرداخت نشده‌است و ما برای جلوگیری از تعطیل‌شدن این پروژه‌ها ناچار هستیم که از آورده مردم استفاده کنیم.

۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد در چهار بخش حمایتی، خودمالکی شهری، خودمالک روستایی و بازآفرینی برای اجرای طرح ملی مسکن در لرستان پیش‌بینی شده‌است.

 عملیات آماده‌سازی ۱۳ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در بخش حمایتی این استان شروع شده‌است.

۵ هزار و ۷۹۶ واحد مسکونی طی ۱.۵ سال گذشته در چهار بخش حمایتی، خودمالک روستایی، خودمالک شهری و بازآفرینی در دو مقطع افتتاح شده‌است

برچسب ها: مسکن ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.