کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه خسارت سرمازدگی پاییزه به باغات این استان تاکنون دریافت نکرده‌ایم.

محمدرضا بیرانوند اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار سطح باغات لرستان است و ۲۸ گونه باغی از محصولات نیمه‌گرمسیری تا سردسیری در این استان وجود دارد.

او با اشاره به نفوذ تودۀ هوای سرد پاییزی به لرستان، اضافه کرد: هیچ‌گونه خسارت سرمازدگی به باغات این استان تاکنون گزارش نشده‌است.

 

کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: برداشت در باغات انار و زیتون‌های روغنی هنوز ادامه دارد و هیچ‌گونه محصولی نیز در مناطق سردسیری روی درخت نیست.

بیرانوند با توصیه به باغداران تأکید کرد: هرس درختان تا اواخر شهریور و اول پاییز ادامه دارد و از انجام هرگونه هرس باغات بعد از این تاریخ باید پرهیز کرد.

او با بیان لزوم بیمۀ مزارع و باغات برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی،  توضیح داد: تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی مانند تگرگ، سرمازدگی و خشک‌سالی خسارت‌های فراوانی به باغات وارد می‌کند.

کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: سرمازدگی زودرس پاییزه در باغات بسیار خسارت‌زا نیست و باغات بیشتر در مقابل سرمای دیررس بهاره دچار خسارت می‌شوند.

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.