شهردار مشهد گفت: تا پایان سال، فاز یک خط ۳ مترو، از میدان شهدا به ایستگاه باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری، به بهره‌برداری می‌رسد و خطوط یک و دو را هم به حرم مطهر متصل می‌کند.

محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان موضوعی کودک و سلامت که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد، گفت: قطارشهری کلان‌پروژه ملی است، اما با اعتبارات شهرداری انجام می‌شود. در حال حاضر، حدود ۴ هزار نفر در خطوط دو، سه و چهار در حال فعالیت هستند. تا قبل از پایان سال، ایستگاه سلامت در انتهای خط ۲ در شهرک شهید کاوه به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: تأمین منابع مالی کار ویژه‌ای بود که امسال به نتیجه رسید و رکورد سال گذشته را شکستیم. تهران ۸ همت اوراق داشتند، اما ۴ همت را توانستند بفروشند، اما در مشهد با همراهی نمایندگان و شورا، ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید که برای پروژه‌های قطارشهری، بافت فرسوده و خرید اتوبوس هزینه خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: تا پایان سال، فاز یک خط ۳ قطارشهری، از میدان شهدا به ایستگاه باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری، به بهره‎برداری می‌رسد و خطوط یک و دو را هم به حرم مطهر متصل می‌کند. با اجرای این پروژه زائران امام رضا(ع) با کمترین هزینه به حرم مطهر رضوی خواهند رسید. ارزان‌ترین خدمات حمل و نقلی در شهر مشهد است.

قلندر شریف بیان کرد: نگاه ویژه مدیریت شهری و شورای شهر این است که تک بعدی کار نکنیم، بعضی دوره‌های مدیریت شهری به یک بعد خاصی توجه داشتند بعنوان مثال دوره چهارم توجه ویژه به قطار شهری داشت، پروژه‌های خاص سرمایه گذاری در یک دوره مورد توجه قرار گرفت و در یک دوره هم تمرکز بر پروژه‌هایی بود که بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت، اما در این دوره به حوزه توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، فضای سبز، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی توجه شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار