نمایشگاه و جشنواره روز ملی زعفران از امروز در پنج شهرستان خراسان رضوی شامل مشهد، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و تربت‌جام آغاز شد.

حسن نوری زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این جشنواره و نمایشگاه های زعفران با همت معاونت امور اقتصادی استانداری معاونت و همکاری سایر دستگاه ها نظیر اتاق بازرگانی استان، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صمت، شورای ملی زعفران و سایر بخش ها برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۹۶ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران دارد و این محصول یکی از زنجیره های اصلی حوزه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

او افزود: در واقع خاستگاه زعفران استان های خراسان بوده و از این حیث به منظور معرفی قابلیت ها و توانمندیهای این زنجیره تولید از کشاورزی تا فرآوری و بسته بندی و عرضه در بازار، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های روز ملی زعفران در خراسان رضوی آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حلقه‌های زنجیره تولید و عرضه زعفران، دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و تاجران زیادی را در خود جای داده است که برای جلوگیری از قاچاق زعفران، برندسازی و استانداردسازی آن به نحوی که بازار جهانی را تحت شعاع قرار دهد، نیاز است تا ظرفیت ها، چالش ها و توانمندی های این عرصه بیش از گذشته معرفی شده و جلب مشارکت هر یک از بخش های اقتصادی و اجتماعی که می‌توانند زمینه ساز تحول در این بخش باشند را به همراه آورد.

نوری زاده بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها و جشنواره روز ملی زعفران سهم این محصول در سفره ایرانیان مشخص شده و مولفه‌هایی که می‌تواند منجر به افزایش سهم مردم از این محصول شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد، در این رویداد کشاورزان نمونه، تاجران نمونه، برندهای مطرح و نهادهای دست اندرکار و موثر در عرصه زعفران معرفی خواهند شد.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این جشنواره و نمایشگاه‌های روز ملی زعفران، فراهم کردن زمینه انتقال شورای ملی زعفران از تهران به مشهد است تا همه افراد دست اندرکار و تصمیم گیرنده در عرصه این محصول در مشهد گرد هم آیند، در این راستا می‌توان کارگروه‌های مختلفی تشکیل داد و چالش‌های زعفران را پیگیری و حل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امروز عصر نمایشگاه روز ملی زعفران با حضور همه حلقه‌های زنجیره تولید تا عرضه زعفران در کنار رویدادهای مفرحی مانند جشن غذا، تهیه فیلم و مصاحبه با دست اندرکاران در محل پارک کوهسنگی مشهد تا پنجم آبانماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برپا می‌شود.

نوری اظهار کرد:اتاق بازرگانی مشهد نیز میزبان برگزاری جشنواره روز ملی زعفران در شنبه هفته آینده با حضور مسئولان ملی و استانی و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف این محصول خواهد بود.

برچسب ها: زعفران ، جشنواره ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار