مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۲۴ نفر در نیمه نخست امسال در مناطق غربی خراسان رضوی با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند.

غلامعباس کافی مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان فوریت های پزشکی ۲۱ مورد ماموریت ناشی از مسمومیت و استنشاق گاز مونوکسید کربن را پوشش داده اند.

او افزود: در این ماموربت ها ۲۴ نفر از مسموم شدگان به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه انتقال یافتند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی که احتمال شیوع مسمومیت ها با گاز CO را افزایش می دهد، ادامه داد:‌ خطراتی مانند بسته بودن تمام منافذ و عدم تهویه مناسب منزل، قرار دادن لوله بخاری در آب، مسدود شدن دودکش با نخاله های ساختمانی یا لانه پرندگان، نصب بخاری یا دودکش آن در حمام و دیگر مخاطرات مربوطه، شایع‌ترین علل بروز مسمومیت‌های تنفسی با گاز مونوکسید کربن است.

کافی بیان کرد:‌ سال گذشته نیز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۵۵ مورد ماموریت مربوط به مسمومیت‌های گاز CO را پوشش داده بود که در این ماموریت ها حدود ۶۰ نفر به بیمارستان منتقل شده بودند.

او تصریح کرد: در سال گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در منطقه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب استان گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار