رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر کشور بر تسریع در تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام فم همچون مونوریل، قطار شهری و فرودگاه قم تاکید کرد.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور با تاکید بر اینکه چاره‌ای برای طرح‌های نیمه کاره قم باید اندیشیده شود، افزود: مونوریل، قطار شهری و فرودگاه قم جز طرح‌های مهم روی زمین مانده هستند که باید زودتر تعیین تکلیف شود و در شرایطی که استان‌های کوچک در کشور صاحب فرودگاه هستند برای استان قم که میزبان میهمانان خارجی زیادی در طول سال است و سفر‌های خارجی به استان انجام می‌شود زیبنده نیست که از این زیر ساخت مهم بی بهره باشد.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جذب سرمایه گذار خارجی برای تعیین تکلیف طرح‌ها را ضروری عنوان کرد و سرمایه گذاران زیادی حاضر هستند در کشورمان سرمایه گذاری نمایند، اما مدیران میانی کشور مانع این اقدام می‌شوند و از وزیر می‌خواهیم که اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شود تا رشد و توسعه کشور سریع‌تر رقم بخورد.

 
 وی ادامه داد: کار و اشتغال از اولویت‌های قم است و صنایعی که در قم مستقر می‌شوند باید سنخیتی با فضای فرهنگی قم داشته باشند و قم به عنوان شهر زیارتی نیاز به رسیدگی بیشتر دارد و مراکز اقامتی و ساخت هتل مناسب برای ماندگاری زائران در قم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، تعیین تکلیف استانداران باقی مانده را در شرایط امروز ضروری دانست و گفت:ممکن است که روشن نشدن استانداران جدید در استان‌ها بی انگیزگی و روزمرگی و رقابت‌های منفی ایجاد نماید و چهره‌های مختلف را مطرح کند و اگر قرار است افراد را در استانداری‌ها جابه جا کنید یا تغییر دهید زود‌تر روشن شود تا وضعیت استان‌ها از بلا تکلیفی خارج شود چرا که روشن‌شدن استانداران در رشد و توسعه استان‌ها و رفع مشکلات شهر‌ها بسیار تعیین کننده است.


وی اضافه کرد حرکت در انتصاب استانداران کمی کند است و از ریاست جمهور می‌خواهیم اختیارات بیشتری به شما داده شود و شما هم اختیارات استانداران را در استان‌ها افزایش دهید و اختیارات بیشتر به استانداران واگذار کنید تا استان‌ها مجبور نباشند بر‌ای کوچک‌ترین تصمیم به تهران مراجعه کنند. 


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انسجام در تعیین نیرو‌ها در سایر وزارتخانه‌ها را نکته‌ای کلیدی عنوان کرد که می‌تواند در کاهش مسائل و مشکلات موثر باشد.


 حسینی بوشهری تاکید کرد: استانداران جدید کار‌ها و طرح‌های نیمه تمام در شهر‌ها و استان‌ها را تعیین تکلیف کنند و انتظار این است که کار‌هایی را که شروع نشده را آغاز نکنند.

 

 وزیر کشور هم گفت طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های کاری دولت چهاردهم است و برخی از طرح‌ها که امکان ادامه دادن ندارند تعیین تکلیف خواهند شد.

 

طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های کاری دولت چهاردهم


 وی با بیان اینکه طرح‌های روی زمین مانده در استان‌ها تقسیم بندی و دسته بندی شده‌اند و بر اساس اولویت‌ها طرح‌ها ادامه پیدا می‌کنند، تاکید کرد: در مورد طرح‌های جدید تا زمانی که منابع مالی آن مشخص نشده باشد طرحی آغاز نمی‌شود.


 مومنی ادامه داد: زیر ساخت‌های اقامتی در قم باید تقویت شود و قم به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند با تقویت امکانات اقامتی مسافران بیشتری را پذیرا باشد.


وزیر کشور در خصوص تعیین استانداران جدید افزود: تا امروز ۱۳ استاندار جدیدمنصوب شده اند و هفته‌ای ۴ یا ۵ استاندار مشخص خواهند شد و ظرف هفته‌های آینده استانداران باقی مانده روشن خواهد شد. 

اختیارات استانداران افزایش می‌یابد


 وزیر کشور به دستور رئیس جمهور برای افزایش اختیارات به استانداران اشاره کرد و گفت: در این زمینه با اولویت استان‌های مرزی، دولت چهاردهم اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده و این رویه در خصوص تمام استان‌ها ادامه می‌یابد تا زمینه جذب سرمایه گذار و کار آفرین در استان‌ها فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار