استاندار قم گفت: حمایت از تولید و واحد‌های صنعتی، تشویق به سرمایه گذاری و ساخت نیروگاه‌های جدید برای رفع کسری برق جزو اولویت‌های مهم استان قم است.

 استاندار قم در جریان بازدید از نیروگاه ۲۵ مگاواتی و کارخانه در حال احداث چادر مشکی قم گفت: حمایت از تولید و واحد‌های صنعتی، تشویق سرمایه گذاری و ساخت نیروگاه‌های جدید برای رفع کسری برق جز اولویت‌های مهم استان قم است.

بهنام جو با اشاره به کسری ۶۰۰ مگاواتی برق در استان قم گفت: یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز تلاش برای رفع کمبود برق است که بتوانیم کسری موجود در استان را با ساخت نیروگاه‌های دیزلی و تجدید پذیر جبران کنیم.

وی با اشاره به بازدید از نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شهرک محمود آباد که در مدت ۱۴ ماه راه اندازی شده و در رفع کمبود موثر بوده گفت: برای رفع کمبود برق در شهرک شکوهیه هم تولید برق از نیروگاه کوچک مقیاس ۵۰ مگاواتی در دست پیگیری و اقدام قرار دارد و سرمایه گذار آن اعلام آمادگی کرده و گام‌های ساخت و راه اندازی این نیروگاه هم در دست اقدام است.

استاندار قم با اشاره به اینکه استان قم امسال در اوج مصرف با کسری هزار و ۲۰۰ مگاواتی روبه رو بود گفت: این کسری بسیار آسیب زا است و واحد‌های صنعتی و واحد‌های خانگی دچار خاموشی می‌شوند و با تدوین برنامه ضربتی به دنبال رفع کسری برق از محل انرژی‌های تجرید پذیر از محل سرمایه گذاری‌های جدید هستیم.

حمایت از تولید، تشویق سرمایه گذاری و رفع کسری برق صنایع سه اولویت استاندار جدید

وی سرکشی و بازدید از واحد‌های تولیدی را از اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: به همین مناسبت از واحد در حال ساخت تولید چادر مشکی در قم بازدید شد که ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید دارند و قرار است فاز اول آن با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

بهنام جو با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی گفت: باید از واحد‌های تولیدی بازدید مستمر داشته باشیم و تا حد امکان در موضوع تامین نقدینگی و تامین منابع ارزی کمک نماییم تا کارخانه‌ها بدون مشکل ادامه راه دهند.

وی حمایت از سرمایه گذاری در استان را از اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت خالی داریم و با توجه به ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های استان بتوانیم رمبنه‌های حضور سرمایه گذا آن را فراهم نماییم 

حمایت از تولید، تشویق سرمایه گذاری و رفع کسری برق صنایع سه اولویت استاندار جدید

نیروگاه ۲۵ مگاواتی شهرک محمود آباد با ۱۴ دیزل ژنراتور و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرک راه اندازی شده و سهم به سزایی در کاهش کسری برق واحد‌های صنعتی دارد.

برنامه فروش برق دربورس و امکان قرارداد دو جانبه از مهمترین مطالبات مدیران این نیروگاه از مسئولان لستان است 
کارخانه تولید پارچه چادر مشکی قم نیز با ظرفیت تولید ۱۸ میلیون متر مربع در ۲ هزار طرح پارچه است و قرار است با تکمیل نصب ماشین آلات فاز یک این کارخانه با دو میلیون متر مربع و اعتبار ارزی ۳۲ میلیون دلار امسال به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار