اداره بهزیستی نیشابور از متقاضیان فرزند خواندگی خواست به این اداره مراجعه کنند.

علی صدر رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: زوجین فاقد فرزند، دختران مجرد بالای ۳۰ سال و زوجین دارای فرزند در صورتیکه دارای سلامت کامل جسم و روان و تحصیلات و درآمد مناسب و تحت حمایت حداقل یک بیمه پایه درمانی باشند، می‌توانند از سازمان بهزیستی تقاضای فرزند خواندگی کنند.

او افزود: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه فرزند پذیری به آدرس Adoption.behzisti.net، مورد ارزیابی کارشناسان شهرستان و استان و پیگیری روال فرزند خواندگی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور ادامه داد: برای تحویل فرزندان براساس سن، گروه بندی متقاضیان در نظر گرفته شده که بر این اساس زوجین ۳۰ تا ۳۴ سال، نوزاد تا دو سال و با افزایش سن متقاضیان، زوجین بالای ۵۰ سال می‌توانند سرپرستی فرزندان ۱۳ تا ۱۶ سال تحت حمایت بهزیستی را بر عهده بگیرند.

صدر به آمار پرونده‌های متقاضی فرزند خواندگی در شهرستان اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ تقاضای فرزند خواندگی در اداره بهزیستی شهرستان در دست بررسی است که از این تعداد ۱۹ مورد تحویل فرزند خوانده صورت گرفته است.

صدر گفت: ۲۸ مورد هم متقاضی تحویل فرزند خوانده هستند که ۲۳ پرونده تاکنون برای اجرای فرآیند به کمیته استانی فرزند خواندگی ارجاع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.