متهمی که با ترفند استخدام در شرکت‌های معتبر و ادارات دولتی، اقدام به کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از شهروندان نیشابوری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ حسین احمدی فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وی با ترفند جذب و استخدام در شرکت‌های معتبر و ادارات دولتی کلاهبرداری شده است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ طالقانی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده که وی با چرب زبانی و جلب اعتماد شاکی و ترفند تسهیل استخدام او در یک اداره دولتی، مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درخواست وجه کرده است و پس از دریافت مبلغ جوابگوی تلفن نیست.

فرمانده انتظامی نیشابور ادامه داد: ماموران انتظامی حین رسیدگی به پرونده، گزارش دیگری مبنی بر کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با همین شیوه دریافت کردند و مشخص شد متهم طعمه‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌کند.

سرهنگ احمدی بیان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی، متهم را که اهل یکی از استان‌های مرزی و دارای سابقه کلاهبرداری در شهرستان‌های مختلف است، شناسایی و او را در نیشابور دستگیر کرد.

او تصریح کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به دو فقره کلاهبرداری در نیشابور به مبلغ چهار میلیارد ریال اعتراف کرد که تحقیقات از متهم به دلیل تحت تعقیب بودن توسط پلیس آگاهی شهرستان‌های دیگر و کشف سایر جرائم احتمالی، ادامه دارد.

وی خطاب به شهروندان توصیه کرد، برای رسیدن به اهداف قانونی هیچ گاه از روش‌های غیرقانونی استفاده نکنند، ضمن این که اعتماد بی جا نقطه سرآغاز بسیاری از جرائم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.