یک مرد آمریکایی پس از مرگ مغزی و هنگامی که برای اهدای اعضای بدنش اقدام شده بود به طرز معجزه آسایی به هوش آمد.

مردی در ایالت کنتاکی آمریکا که پس از ایست قلبی به گفته پزشکان دچار مرگ مغزی شده و مرده اعلام شده بود، هنگام جراحی اهدای عضو به هوش آمد. طبق گزارش رسانه‌های محلی در ایالت کنتاکی، پرونده این فرد که نام وی «آنتونی توماس هوور» عنوان شده پس از مدت‌ها در حال بررسی توسط مقامات ایالتی و فدرال است.

مسئولان سیستم برداشت اعضای اهدایی بدن در آمریکا تأکید دارند که تدابیر ایمنی و حفاظتی برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی وجود دارد، اما خانواده فردی که حین جراحی اهدای عضو به هوش آمد به رسانه‌ها گفتند این تجربه نشان داد که حداقل اصلاحاتی در برخی از جنبه‌ها لازم و ضروری است.

خواهر آنتونی توماس هوور شرح داد که چگونه برادرش در ماه اکتبر ۲۰۲۱ به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر به بیمارستان باپتیست در شهر ریچموند منتقل شد. پزشکان در آن روز به خواهر و بستگان آنتونی گفتند که وی هیچ فعالیت مغزی ندارد و در نهایت تصمیم گرفتند او را از دستگاه‌های حیاتی جدا کنند.

طبق گزارش‌ها، کارکنان بیمارستان باپتیست سپس به خانواده آنتونی گفتند که وی پیش‌تر اجازه داده است در صورت مرگ اعضای بدنش اهدا شود. برای احترام به خواسته وی، بیمارستان آزمایش‌هایی انجام داد تا مشخص شود کدام یک از اعضای بدن او برای اهدا قابل استفاده است و حتی این مرکز مراسمی هم برای تجلیل از او برگزار کرد.

خواهر آنتونی می‌گوید همان زمان متوجه شد که چشمان برادرش باز شده و به نظر می‌رسید که حرکات عزیزانش را دنبال می‌کند. او در این مورد به رسانه‌ها گفت: «به ما گفته شد که این فقط واکنش‌های طبیعی و یک امر عادی است.»

حدود یک ساعت پس از اینکه هوور برای برداشت اعضای بدنش به اتاق عمل منتقل شد، یک پزشک بیرون آمد و توضیح داد که او «آماده نیست.» خواهر آنتونی توماس هوور می‌گوید: «او در واقع به هوش آمده بود»، اما آنها به ما گفتند که شرایط اهدای عضو را ندارد.

خواهر آنتونی به یاد می‌آورد که در آن زمان به او گفته شد برادرش را به خانه ببرد و بگذارد او در همین حالت راحت باشد، هرچند احتمالاً مدت زیادی زنده نخواهد ماند. این در حالی است که خواهر آنتونی طی سه سال گذشته از هوور مراقبت کرده است.

وی پس از سه سال، تنها در ماه ژانویه گذشته از جزئیات کامل جراحی برادرش در بیمارستان باپتیست و نحوه عملکرد انجمن اهدای عضو کنتاکی مطلع شد. در این زمان ظاهرا، یکی از کارکنان سابق انجمن اهدای عضو کنتاکی با هوور تماس گرفت و پیش از ارسال نامه‌ای به یک کمیته کنگره، او را در جریان ماجرا گذاشت.

این کمیته نیز برای بررسی دقیق نحوه فعالیت سازمان‌های مرتبط با برداشت اعضای بدن، ماه سپتامبر جلسه‌ای برگزار کرد و به جزئیات این پرونده پرداخت.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
تشخیصی که پزشکان ایران دارند ، خارجیا ندارن
حیف فقط ابزار و وسایل و داروهای موثر در ایران کم است وگرنه بهترین پزشکان در ایران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
پزشکان به بستگان بیمار دروغ گفته بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
هزار بار میگم اهدای عضو کار اشتباهیه. چون خیلی هایی که قرار بود خانواده شون رضاین بدن برای اهدای عضو زنده شدن. نمونش تو بیمارستان خودمون
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۳۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
راضی نبوده اعضای بدنش اهدا بشه برگشته اینو بگه زرتی تا یه نفر مرگ مغزی میشه نکشیدش اعضاشو اهدا کنید به خیالتان خیلی کار ثوابی انجام دادیت روحش در عذاب و نفرینتون می کنه اهدای اعضا باید با رضایت خود شخص باشه قبل مرگش باید وصیت کرده باشه حتی نزدیکانش حق چونین اجازه رو ندارن بدهند که مرگ مغزی شده را به عنوان اینکه اعضاشو اهدا کنه بکشنش بارها ثابت شده مرگ مغزی پس از مدتها زنده صحیح سالم شده این یک نوع جنایت آشکار است که پزشکان انجام می دهند اگر اون فرد راضی نباشه و روز قیامت اون پزشکان و ولی دم رو در صف قاتلین به عمد قرار می دهند مجازات کیفریشان می کنند در جهنم در ایران هم مدش کردن تا یه نفر مرگ مغزی میشه زرتی یه رضایت از نزدیکانش می گیرند و به نزدیکانش می گن این دیگه زنده نمی سه اگر هم زنده بشه یه عمری فلج مثل مرده می افته روی تخت باعث اذیت آزار شما میشه خلاصه با هر ترفندی رضایت رو می گیرند طرف رو می کشنش اعضاشو اهدا می کنند اسمشم می گذارن گذشت ایثار ثواب و می گن الان طرف روحش شاد رفته به بهشت ارواح عمه همگیشون سر خدا رو هم می خوان شیره بمالن اینها !!! افتاااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام .
آخرین اخبار