عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: افزایش عرضه خانه‌های خالی از سکنه به بازار مسکن از طریق سامانه املاک و اسکان زمینه را برای بهبود و رونق بازار فراهم می‌کند.

 حسن عظیمی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان در جهت شناسایی خانه‌های خالی راه اندازی شده است گفت: سامانه املاک و اسکان در صورتی که دستگاه ها همکاری لازم را انجام دهند می توان  امید داشت که تعداد عرضه واحدهای مسکونی  در این  بخش افزایش می‌یابد.

وی ادامه  داد: برای تکمیل و بهبود عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان، همکاری و هماهنگی تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی ضروری است تا  بتوان از طریق آن خانه های خالی را شناسایی و به بازار عرضه کرد.

او با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به املاک و اسکان، به منظور نظارت دقیق بر مالکیت و بهره‌برداری از املاک ایجاد شده است گفت:اجرای صحیح و مؤثر این سامانه می‌تواند نقش کلیدی در کنترل عرضه و تقاضای مسکن، کاهش تقاضا‌های سوداگرانه و کمک به اجرای سیاست‌های مالیاتی نظارتی ایفا کند.

وی ادامه داد:این سامانه به دولت و سیاستگذاران اجازه می‌دهد از اطلاعات به‌روز و دقیق برای برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند. 

 او یادآور شد: سامانه املاک و اسکان مهم‌ترین سامانه در زمینه شناسایی خانه‌های خالی است که در صورت تکمیل  و هماهنگی  دستگاه ها  شاهد تحول خوبی در بازار مسکن خواهیم بود‌.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن  با بیان اینکه برخی از دستگاه ها در وارد کردن اطلاعات همکاری لازم را انجام نمی‌دهند گفت: پیش از این بانک مرکزی و وزارت نیرو در اتصال به این سامانه همکاری لازم را نداشتند اما در حال حاضر سامانه خانوار سازمان ثبت احوال با مشکل جدی روبه‌رو شده که اولین و مهم‌ترین قدم در جهت تکمیل سامانه املاک و اسکان در وضعیت فعلی اتصال سامانه خانوار است که باید هرچه سریع‌تر این اتصال انجام پذیرد. 

او با بیان اینکه با تکمیل این سامانه می‌توان انتظار داشت بوروکراسی به شکل چشمگیری کاهش یابد، تعاملات بین سازمان‌ها تسهیل شود و کارآمدی در مدیریت املاک و اسکان افزایش یابد گفت: هزینه‌های اجرایی نیز به دلیل ساده‌سازی فرآیندها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: در صورتی که در این بخش اقدامات لازم صورت گیرد می توان شاهد افزایش عرضه واحدهای خالی و همچنین بهبود وضعیت بازار مسکن در این بخش باشیم.

عظیمی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم بازار مسکن را از طریق سامانه املاک و اسکان تقویت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار