مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی کردستان گفت: ۵۷ سردخانه محصولات کشاورزی به ظرفیت ۱۲۱ هزار تن در استان فعالیت دارد.

امید سلیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در تمامی شهرستان‌های استان سردخانه داریم و زیرساخت‌هایی انجام گرفته تا زمینه ساخت و احداث این طرحها، تسریع شود.

وی به صدور ۲۶۰ جواز ساخت سردخانه در کردستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، برخی طرح‌ها نیمه تمام است و برخی با وجود گذشت ۲ سال از روند اجرایی به واسطه نداشتن تسهیلات بانکی متوقف شده است.

مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تکمیل این طرح‌ها در اولویت قرار دارد تا به بهره برداری برسد.

سلیمی با بیان اینکه ۷۰ هزار تن از سردخانه‌های فعال استان در در قروه و دهگلان است، افزود: بزرگترین سردخانه استان با ۲۰ هزار تن ظرفیت به منظور نگهداری محصولات باغی در دهگلان فعالیت دارد.

وی در زمینه راه اندازی صنایع تکمیلی و فرآوری نیز اظهار کرد:۱۷ پروانه بهره برداری فرآوری محصولات باغی از توت فرنگی تا سایر محصولات صادر شده که بزرگترین کارخانه اسان در حال حاضر در مریوان با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن ظرفیت جذب مواد خام فعالیت دارد و از تکنولوژی روز جهان برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار