مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: آلودگی هوا مراجعه تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه را در یک ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

مسعود نشاطی مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز می گوید: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد آلودگی هوا به ویژه در فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی، افزایش مراجعات به مراکز درمانی با الگوهای تنفسی و تنگی نفس را به دنبال داشته است.

او نخستین باران‌های پاییزی را از دیگر عوامل افزایش مراجعات تنفسی و تنگی نفس عنوان کرد.

آقای نشاطی به مردم و به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر همچون سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران تنفسی، نقص ایمنی و قلبی و عروقی توصیه کرد در وهله نخست نکات بهداشتی را در زمان آلودگی هوا رعایت کنند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز اضافه کرد: از تردد غیر ضروری در نخستین بارش پاییزی پرهیز شود و درها و پنجره‌های منازل در زمان بروز آلودگی هوا بسته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: افرادی که سابقه آلرژی یا بیماری تنفسی دارند نیز به منظور جلوگیری از ورود ذرات آلوده به دستگاه تنفسی از ماسک استفاده کنند و داروهای مصرفی خود را تهیه و در منزل نگهداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.