رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این استان در ردیف ۵ استان برتر در حوزه نگه‌داری از خون بند ناف قرار دارد، گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار خون بند ناف در تانک‌های ذخیره‌سازی بانک خون رویان فارس ذخیره شده است.

امیر حسین استقلال در نشست خبری که به مناسبت تشریح آخرین دستاورد‌های سلول‌های بنیادی و بانک خون بند ناف رویان در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، بیان کرد: جهاد دانشگاهی سال‌هاست که در حوزه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کند و دستاورد‌های بزرگی از این رهگذر برای ایران اسلامی ایجاد کرده است.

او با اشاره به اینکه این دستاورد‌ها همیشه مورد تأیید مقام معظم رهبری (مدظله) و موجب خوشنودی و افتخار مردم ایران بوده است، اظهار کرد: یکی از این دستاوردها، مجموعه بانک خون بند ناف رویان است که در این بانک زیستی، خون بند ناف جفت جنین در هنگام تولد جمع‌آوری شده و با شرایط خاص، تجهیزات بسیار پیچیده، دانش علمی و فنی بسیار ارزشمند که در طی سال‌ها ایجاد شده است، با بالاترین استاندارد‌های جهانی در رویان ذخیره می‌شود.

استقلال تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان فارس به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته به جهاد دانشگاهی و متصل به حوزه سلول‌های بنیادی از حدود ۱۵ سال پیش با این حرکت علمی همراه شد و نمونه‌های خون بند ناف را ذخیره می‌کند. تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نمونه خون بند ناف از نوزادان جمع‌آوری و در تانک‌های ویژه نگهداری می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با بیان اینکه فارس در ردیف ۵ استان برتر در حوزه نگه‌داری خون بند ناف است، تصریح کرد: بانک خون بند ناف به طور کلی بزرگترین بانک خون خاورمیانه محسوب می‌شود و یکی از بانک خون‌های معتبر جهانی است. 

او با اشاره به اینکه دانشمندان رویان همواره تلاش داشتند که با استفاده از این خون‌ها بیماری‌های بیشتری را درمان کنند، گفت: هر ساله شاهد این هستیم که بیماری‌های تازه توسط این خون بند ناف که سرشار از سلول‌های بنیادی است درمان می‌شود. ان‌شاءالله به زودی شاهد درمان و بهبود بیماری در حوزه اتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های دیگر باشیم.

استقلال با اشاره به سفر مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان به شیراز گفت: ضرابی از مجموعه جهاددانشگاهی استان فارس در حوزه رویان که بسیار موفق عمل کرده است بازدید کرد و به زودی خدمات جدیدی به خدمات جهاد دانشگاهی فارس در این حوزه افزوده خواهد شد.

او تصریح کرد: در آینده نزدیک ذخیره‌سازی پرده آمنیون که پرده محافظ جنین در دوران بارداری است و پالپ دندان شیری و بزرگسال به خدمات جهاد دانشگاهی فارس اضافه خواهد شد و این مژده را به مردم فارس خواهیم داد که در کمتر از یک سال آینده به غیر از خون بند ناف از دندان‌های کشیده شده‌ای که دچار پوسیدگی و آسیب‌دیدگی نیستند و نیز از پرده آمنیون بتوان استفاده کرد.

استقلال با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان فارس تلاش دارد در حوزه‌های علمی به ویژه دانش سلول‌های بنیادی سرآمد باشد، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های ذکر شده، درمان بیماری «ویتیلیگو» یا «پیسی» را داریم و در کمتر از یک سال آینده درمان‌های غضروفی و پوستی را از طریق سلول‌های بنیادی به مردم ارائه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار