فوق تخصص جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: جوان ۳۳ ساله سبزواری که بر اثر ورود جسم نوک تیز به قلب دچار عارضه شده بود، با تلاش گروه پزشکی، از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر مجید قدسی گفت: این جوان دیروز با عارضه قلبی ناشی از اصابت جسم نوک تیز به قلب، با سطح هوشیاری ۶ و فشار ۶۰ به صورت اورژانسی از بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی به اورژانس بیمارستان حشمتیه سبزوار منتقل شده بود.

وی افزود: با بررسی شرایط بیمار و تشخیص پرشدگی فضای دور قلب با خون (تامپوناد قلبی) وی برای انجام جراحی قلب بلافاصله به اتاق عمل انتقال یافت.

دکتر قدسی اضافه کرد: با مشاهده پارگی یک سانتی بطن راست قلب مصدوم، بلافاصله تیم جراحی قلب وارد عمل شد و پس از گذشت چند ساعت، این عمل جراحی با موفقیت به سرانجام رسید.

وی افزود: اکنون این بیمار با حال مساعد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حشمتیه بستری است که طی چند روز آینده از این مرکز مرخص خواهد شد.

بیمارستان حشمتیه سبزوار بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد اما بنای جدید این بیمارستان با ۱۹ هزار متر مربع در هشت طبقه و ۲۰۵ تخت فعال و بخش های تخصصی و فوق تخصصی با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها: عمل قلب ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.